استاندار همدان گفت: همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی کشور که ۱۲ مهر به میزبانی همدان برگزار می‌شود، مکمل نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است.
کد خبر: ۶۶۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 30 September 2018

استاندار همدان گفت: همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی کشور که ۱۲ مهر به میزبانی این شهر برگزار می‌شود، مکمل نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان است.

به گزارش تابناک همدان، محمد ناصر نیکبخت، در شورای سیاستگذاری رویداد‌های "همدان ۲۰۱۸" بابیان اینکه از تلاش و همکاری اعضای کمیته‌های برگزاری این رویداد در بخش دولتی و خصوصی که نهایت همکاری را در برگزاری رویداد داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: اجلاس آسیایی به نحو شایسته و آبرومندانه و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کردند رویداد ۲۰۱۸ آسیب فرهنگی برای استان داشته باشد، افزود:، اما این رویداد باعث شد همایش بین المللی سفیران فرهنگی با حضور ۱۵۰ نفر از نخبگان فرهنگی ۵۶ کشور به میزبانی همدان برگزار شود.

نیکبخت با اعلام اینکه این همایش اقدامی بی سابقه است، گفت: روحانیت از ۵ قاره در همدان حاضر می‌شوند و مبلغ ایران و اسلام و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران و همدان در جهان خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه از همدان همواره انتظار سرآمدی هست، خاطر نشان ساخت: همدان دارای پتانسیل‌های فراوانی است که نمونه آن همین میزبانی هاست که به نمایندگی از ایران به همدان داده شده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه شهر همدان طی ۵ سال اخیر تغییرات بسیاری داشته و این تغییرات نتیجه تلاش همگانی است، تصریح کرد: همدان زیر ساخت‌های لازم برای میزبانی از رویداد‌های بین المللی را دارد.

نیکبخت عنوان کرد: در اجلاس سازمان ملل همه کشور‌ها از ایران پشتیبانی کردند و مشخص شد آمریکا به سوی منزوی شدن پیش می‌رود، و اعلام می‌کنم ایران تمامی شرایط و امکانات برای برگزاری رویداد‌های بین المللی را دارد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس ACD (اتحادیه همکاری‌های آسیایی) با همکاری تمامی دستگاه‌های استان به بهترین شکل ممکن در همدان برگزار شد، ادامه داد: نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) باعث می‌شود همدان بیش از پیش به دنیا معرفی شود.

دبیر کمیته فرهنگی رویداد "همدان ۲۰۱۸" نیز دراین جلسه گفت: همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در چارچوب رویداد فراملی است و انتخاب استان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال جاری میلادی، تاثیر به سزایی در انتخاب همدان برای میزبانی این همایش دارد.

علی دشتکی با اشاره به برنامه‌های همایش نخبگان فرهنگی به میزبانی همدان، افزود: این همایش از روز ۱۱ مهرماه به مدت سه روز با حضور ۱۵۰ نفر از نخبگان و سفیران فرهنگی ۵۶ کشور، از پنج قاره جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمان‌های خارجی این همایش روز چهارشنبه وارد همدان می‌شوند، اضافه کرد: به منظور آشنایی شرکت کنندگان در همایش، نمایشگاهی از مفاخر و اماکن تاریخی و گردشگری استان در آرامگاه بوعلی برپا می‌شود.

دشتکی تاکید کرد: در محور برنامه‌های این همایش، نقش محرم در انقلاب اسلامی، گنجانده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه ۱۰ پایگاه از مساجد استان نیز در این همایش شرکت می‌کنند، افزود: همایش اصلی روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و مهمان‌های خارجی روز جمعه پس از بازدید از اماکن گردشگری استان، از همدان خارج می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار