رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: بر اساس آمار سال گذشته ۴۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه فضای مجازی پلیس استان همدان به مزاحمت‌های اینترنتی مرتبط بود که بیشتر افرادی با کمتر از ۴۰ سال سن این مزاحمت‌ها را موجب شده بودند. امسال به دلیل افزایش آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی متعدد پلیس و رسانه‌ها این آمار کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 30 September 2018
سرهنگ فیروز خوش‌نهاد از دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی برای یکی از بانوان همدانی مزاحمت ایجاد کرده بود و قصد ایجاد مشکلات بیشتری را داشت خبر داد.

به گزارش تسنیم، خوش‌نهاد در جمع خبرنگاران درباره نحوه وقوع این جرم در همدان اظهار داشت: یکی از رانندگان کامیون استان همدان در محور‌های مواصلاتی استان فردی را برای رساندن به مقصد سوار خودروی خود می‌کند و بعد تا رسیدن به مقصد با هم دوست می‌شوند و برای آنکه بعد از آن با هم در ارتباط کاری باشند، افزون بر شماره تماس تلفن همراه خود شماره تلفن همراه همسر خود را هم در اختیار او قرار می‌دهد تا اگر به هر دلیل هر زمان موفق نشد با او صحبت کند از طریق همسرش مطلع شود و برای پرداختن به امور کاری در ارتباط باشند.

این مقام انتظامی استان همدان با اشاره بر اینکه همیشه افراد سود‌جو و مجرم از نا آگاهی و کم اطلاعی افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند اظهار داشت: متهم این پرونده با شماره‌های متفاوت تلفن همراه مزاحمت‌های مختلفی را در فضای مجازی و شبکه‌های (تلگرام) برای همسر این فرد ایجاد می‌کند تا این که این راننده متوجه موضوع شده و از پلیس برای رسیدگی به این مشکل کمک می‌گیرد.

وی افزود:پلیس فتای استان همدان هم با شگرد‌های خاص در حوزه رایانه و اینترنت موفق به شناسایی او شده و این فرد خاطی و قانون‌گریز را که ۳۴ سال دارد و سابقه‌ای در این حوزه یا اختلاف شخصی هم با راننده کامیون نداشته است دستگیر و تحویل مرجع قضایی داده است.

سرخوش‌نهاد بیان کرد: از همه شهروندان استان انتظار داریم در حوزه فضای مجازی دانش و آگاهی خود را افزایش دهند تا در دام مجرمان و سود‌جویانی مانند این نیافتند. همه شهروندان باید آگاه باشند پلیس ابزار و دانش لازم را برای شناسایی و برخورد قانونی و قضایی با این مجرمان در اختیار دارد و در صورتی که مشکلاتی مانند این جرم برای آنان پیش آمد باید در اسرع وقت پلیس را مطلع کنند تا از آثار بعدی جرم پیشگیری شود.

وی درباره آمار شکل‌گیری جرایم فضای مجازی در استان همدان هم اظهار داشت:۸/۳۷ درصد مرتبط به برداشت‌های غیر‌مجاز بانکی، ۲۰ درصد مرتبط با کلاهبرداری، ۹ درصد مزاحمت و بقیه هم سایر جرایم مانند سوء‌استفاده از پهنای باند، انتشار مطالب دروغ، تهدید و اخاذی نادیده گرفتن حقوق مولفان و مانند این بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار