مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ارتباط با کتابخانه‌های عشایری گفت: طرح ایجاد کتابخانه‌های سیار برای عشایر در استانداری مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما هنوز میزان اعتبار لازم برای اجرای این طرح برآورد نشده است.
کد خبر: ۶۶۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 30 September 2018
عاطفه زارعی از اختصاص کتابخانه‌های سیار برای عشایر خبر داد.

به گزارش ایسنا، زارعی با بیان اینکه جامعه به دو دسته شهری- روستایی و عشایر تقسیم می‌شود، درباره روند ارائه خدمات به عشایر اظهار کرد: ایل‌های عشایر و خانواده‌های آنان شناسایی و طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم عشایر استان از مهرماه تا فروردین در دشت‌های خوزستان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه را عشایر تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان، ارائه خدمات آموزشی به این عشایر باید توسط استان همدان تأمین شود.

وی با بیان اینکه تأمین نیروی انسانی، سیستم‌های کامپیوتری، خرید منابع اطلاعاتی، تجهیزات مورد نیاز و مکان از جمله هزینه‌های این کتابخانه‌های سیار عشایری است، گفت: عوامل اجرایی این کتابخانه‌ها از خود عشایر خواهند بود و در زمینه استقرار آن که در چادر یا کانتینر هستند، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی اظهار کرد: در فصل تابستان نزدیکترین کتابخانه‌ها به محل اسکان عشایر شناسایی شد و افرادی مسئولیت انتقال کتب از کتابخانه به داخل چادرهای عشایری را بر عهده گرفتند.

زارعی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به عشایر وظیفه تمام نهادها است، بیان کرد: وظیفه ما ارائه خدمات کتابخوانی برای تمام اقشار جامعه است و در همین راستا، برای عشایری که محل سکونت آنها ثابت است، طرح ایجاد کتابخانه‌های دائمی را در دست اقدام داریم.

وی در پایان یادآور شد: جشنواره کتابخوانی رضوی با مضمون شناخت شخصیت و زندگی امام رضا(ع)، با استقبال و شرکت عشایر استان همراه بود که در اختتامیه این جشنواره از برخی از عشایر و خانواده‌های آنان تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار