مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان همدان گفت: اگر امروز در تولید مرغ وقفه ایجاد شود و شرایط به همین شکل موجود پیش برود، برای تأمین مرغ مورد نیاز کشور مجبور به واردات خواهیم بود و این یعنی افزایش بی‌سابقه قیمت مرغ برای خانوار‌های ایرانی.
کد خبر: ۶۶۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵ 30 September 2018
داوود شعبانلو گفت: زنگ خطر برای صنعت مرغداری مدت‌هاست که به صدا درآمده است.

به گزارش فارس، شعبانلو با بیان اینکه نفس صنعت مرغداری به شماره افتاده است، اظهار کرد: اکسیژن لازم برای تنفس و ادامه بقای این صنعت وجود ندارد و انگیزه و آرامش از تولیدکننده گرفته شده است.

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان همدان تصریح کرد: انتظار مرغداران برای استمهال بدهی و در نظر گرفتن تنفس برای بازپرداخت تسهیلات با توجه به شرایط واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز صنعت مرغداری به عنوان یکی از صنایع بزرگ که اشتغال زیادی را نیز ایجاد کرده است در معرض خطر جدی قرار دارد، ادامه داد: استمرار بدهی‌های واحد‌های تولیدی به بانک می‌تواند بحران را ایجاد و تشدید کند.

شعبانلو با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور برای هر نفر ۲۶ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف مرغ در سال ۱۳۵۷ معادل پنج کیلوگرم بوده است و این به معنای خواست دولت و تلاش جدی تولیدکنندگان است که باعث افزایش تولید و مصرف مرغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ سایز و استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مرغدار، سیستم توزیع و مصرف‌کننده باید تغییراتی را در شیوه کاری و مصرف خود در پیش بگیرند تا این مهم به نتیجه برسد.

شعبانلو با بیان اینکه واسطه‌گری و دلالی باید در این بخش ساماندهی شود، اظهار کرد: در هشت سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که انتظار داشتیم دولت تدابیر منطقی‌تری را بیندیشد تا فعالان اقتصادی شرایط با ثبات‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیاز به قوانینی متعالی و کامل و جامع داریم که باید تاکنون مجلس ورود می‌کرد، اظهار کرد: امروز سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در صنعت مرغداری انجام شده است به طوری که این واحد‌ها می‌توانند ۱.۵ تا ۲ برابر میزان فعلی محصول تولید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار