یک کارگردان درباره مضمون نمایش پاس دوم گفت: «پاس دوم» خلوص نیت و زندگی یک جانباز را به نمایش می‌گذارد. ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس وجود دارد، و وظیفه من و امثال من این است که با تهیه و اجرای چنین نمایش‌هایی جانبازان را به نسلی که جنگ را ندیده‌اند، معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۶۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 29 September 2018
نمایش مذهبی «پاس دوم» کاری از گروه نمایشی تابش به کارگردانی بهنام میرزایی و به همت انجمن نمایش بسیج هنرمندان به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهنام میرزایی تصریح کرد: درصدد هستیم با این نمایش نیت پاک شهیدان و جانبازان را به شکلی صحیح و به دور از شعار به نسل نو منتقل کنیم.

این کارگردان با بیان اینکه نمایش بهترین ابزار برای معرفی جانبازان به جوانان است، یادآور شد: همه باید با هر ابزاری که در دست دارند، جانبازان را به یک الگوی عملی برای کودکان و نوجوانان معرفی کنند و اجازه ندهیم شخصیت‌های رویایی غربی‌ها جای قهرمانان حقیقیمان را بگیرند.

وی درباره داستان این نمایش بیان کرد: «پاس دوم» داستان زندگی مردی است که از زمان جنگ تا کنون به دو شیفت از ساعت ۲ شب تا ۴ نیمه شب به جای خود و از ساعت ۴ تا ۶ صبح به جای فرمانده پایگاه دوران دفاع مقدس پاس یا همان پست شبانه می‌دهد اما اینکه چرا بعد از گذشت چند سال از جنگ همچنان خود را ملزم به پست شبانه می‌داند، به شبی برمی‌گردد که به علت کسالت قادر به پست شبانه نبوده و در همان زمان دشمن حمله کرده و .... .

میرزایی به معرفی عوامل نمایش پرداخت و گفت: یاسر پاشایی، سیدامیرحسین فاطمی و نعیمه حامیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش مذهبی «پاس دوم» از یکم مهرماه ساعت ۱۷ در پلاتو مجتمع شهید آوینی شهر همدان به روی صحنه رفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار