رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از پنجم مهرماه آغاز شده است، گفت: ثبت‌نام تا یک هفته قبل از اربعین در استان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 29 September 2018
محسن ساغرچی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام زائران اربعین با ارز ۸ هزار تومانی انجام می‌شود، گفت: ارز تخصیص‌یافته به‌صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تأمین شده و زائران باید هنگام ثبت‌نام از طریق یکی از دفاتر اعلام شده حدود ۴۰ دلار برای اخذ روادید با درنظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، ساغرچی با بیان اینکه نمایندگی موقت سفارت عراق در همدان مستقر شده و از زمان آغاز ثبت‌نام اقدام به صدور روادید کرده است، افزود: برای زیارت اربعین و سفر به عتبات عالیات داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است.

ساغرچی با بیان اینکه کلیه دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت قادر به ثبت‌نام و اخذ روادید اربعین خواهند بود و مردم به هیچ عنوان به دفاتر زیارتی غیرمجاز مراجعه نکنند، ادامه داد: زائرانی که به صورت مستیقم به سامانه سماح مراجعه می‌کنند، باید در سامانه یکی از دفاتر یا شرکت‌های زیارتی را انتخاب کرده و برای تکمیل ثبت‌نام به دفتر زیارتی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هزینه این ثبت‌نام ٣٧٧ هزار و ٧٠٠ تومان تعیین شده است، اضافه کرد: این هزینه شامل اخذ روادید، پوشش بیمه‌ای و درمانی زائران اربعین است که نرخ آن حتی‌الامکان ثابت خواهد بود.

گفتنی است؛ روادید اربعین ۷۲ ساعت پس از ثبت‌نام به زائران تحویل داده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار