مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: مقرر شد تا تمامی راهدارخانه‌های استان ضمن آمادگی لازم نسبت به پذیرش و اسکان موقت زائران اربعین در مواقع بحرانی اقدام کنند.
کد خبر: ۶۵۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 24 September 2018
مصطفی پناهنده با اشاره به آمادگی راهدارخانه‌های استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: راهدارخانه‌ها بایدنسبت به پذیرش و اسکان موقت زائران اربعین در مواقع بحرانی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم ،پناهنده در حاشیه نشست حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: همچنین تمامی ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نسبت به بازدید و انجام عملیات راهداری اقدام و با پیش‌بینی احتمال بارش برف و باران تمهیدات لازم را برای انجام عملیات راهداری زمستانی و ذخیره‌سازی نمک و ماسه را انجام دهند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تمامی شرکت‌های امداد خودرو، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر باید نسبت به استقرار گشت‌های منظم با امکانات لازم و با چراغ‌های گردون روشن در محور‌های مواصلاتی استان اقدام کنند.

پناهنده بیان کرد: هلال‌احمر همچنین ضمن تجهیز مراکز اسکان زائران که توسط کمیته اسکان استان در نظر گرفته‌شده، تجهیزات، مواد خوراکی و بهداشتی و ... را در مراکز ثابت و به ویژه در گردنه‌ها فراهم کرده و ضمن آماده‌باش کامل اکیپ‌های مستقر در محور‌های دخان، پلیس‌راه همدان تهران، میدان کربلا و راهدارخانه اسدآباد نسبت به استقرار اکیپ‌های سیار خود در طول ایام طرح و در خط سیر بزرگراه کربلا اقدام کنند.

وی افزود: با هدف اسکان ضروری زائران در پایانه انقلاب همدان، جمعیت هلال‌احمر استان و سازمان پایانه مسافری شهرداری نسبت به تحویل تجهیزات موردنیاز شامل پتو، چادر و زیرانداز تدابیر لازم را انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از پلیس‌راه خواست اقدامات لازم برای تردد ایمن زائران پیاده و سواره را پیش‌بینی و نسبت به استقرار گشت‌های لازم در محور‌های استان و به ویژه نقاط حادثه‌خیز با چراغ‌های گردون روشن تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهد.

پناهنده افزود: همچنین پلیس‌راه مانند سال‌های گذشته ضمن هماهنگی با ستاد فرماندهی مرکزی نسبت به کنترل صورت وضعیت‌ها دربستی استان با عنوان حمل‌ونقل زائران اربعین در سطح استان و کشور اقدام و ضمن نظارت و کنترل کامل وسایل نقلیه حمل زائران از لحاظ داشتن صورت وضعیت و دارا بودن وسایل ایمنی از جمله زنجیر چرخ و ... نظارت کامل بر تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در خط سیر کربلا اعمال و هماهنگی لازم با شهرداری‌ها برای حضور اکیپ‌های آتش‌نشان در محور‌های مواصلاتی را داشته باشند.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات زیرمجموعه کمیته حمل‌ونقل سوخت استان حداکثر تا اواسط مهرماه نسبت به ارائه لیست کشیک با مشخصات گروه‌های ثابت و سیار و نام و شماره تماس افراد و نماینده تام‌الاختیار خود به این اداره کل و دبیرخانه ستاد اربعین استان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: در راستای طرح نظرسنجی و با ابلاغ انجمن‌های صنفی، شرکت‌های مسافربری استان درج شماره تلفن همراه زائران بر روی بلیت‌های صادره را در دستور کار خود قرار دهند.

مصطفی پناهنده عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری شهرستان همدان و ملایر نیز با همکاری انجمن صنفی رانندگان مسافربری همدان به منظور اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح اربعین نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی رانندگان اقدام کنند. ​
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار