کد خبر: ۶۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ 19 September 2018
شاید سال‌ها از آن سفر رؤیایی گذشته باشد، اما هنوز هم که خاطرات‌تان را مرور می‌کنید، قبل از هر چیزی به یاد طعم لذیذ صبحانه‌های هتل محل اقامت‌تان می‌افتید و دل‌تان برای چشم‌انداز کوهستانی زیبایی که از پنجره‌ی اتاق‌تان نمایان بود، تنگ می‌شود. اگر اهل سفر کردن باشید، خوب می‌دانید اقامت در هتل بخشی از تجربه‌ی سفر است که قطعا اگر با دریافت خدمات درجه‌ی یک همراه باشد، شیرینی خاطرات سفر را به یادماندنی‌تر می‌کند.

به عبارتی، خود اقامتگاه‌های تفریحی و هتل‌ها نقش به‌سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی ایفا می‌کنند. از این رو با توجه به اهمیت صنعت هتلداری در رونق اقتصادی کشورها، دولت‌ها همواره سعی دارند با حمایت از احداث مراکز تفریحی و اقامتی متمایز گوی سبقت را از رقبا بربایند. این رقابت تنگاتنگ حقایق و آمار جالبی را در حوزه‌ی گردشگری و صنعت هتلداری رقم زده است. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با ۱۰ حقیقت عجیب در مورد صنعت هتلداری آشنا شوید.

حقایق گردشگری

۱. دبی، رکورددار بلندترین هتل‌های جهان


۶ هتل از بلندترین هتل‌های جهان که در بین ۱۰ رتبه‌ی نخست خودنمایی می‌کنند، به اتفاق در شیخ‌نشین دبی گرد آمده‌اند. هتل ۷۶ طبقه‌ای جِی‌دبلیو ماریوت مارکیز (JW Marriott Marquis Hotel) دبی بلندترین هتل جهان است که ۳۵۵ متر ارتفاع دارد. در طراحی ساختمان هر دو برج از درخت نخل که به نماد فرهنگی اقوام عرب شهرت دارد، الهام گرفته شده است. این هتل ۵ ستاره‌ی مجلل مجموعا دارای ۱۶۰۸ اتاق است و توسط گروه هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت اداره می‌شود.
حقایق جالب گردشگری

۲. اولین هتل یخی جهان

هتل یخی (ICEHOTEL) در قسمت شمالی کشور سوئد و در روستای Jukkasjärvi، اولین هتل یخی جهان است که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد و هر سال از ماه دسامبر تا آوریل با برف و یخ بازسازی می‌شود. تمام اجزای اصلی این هتل حتی صندلی‌ها، تختخواب‌ها و … از برف و یخ تشکیل شده‌اند. البته اتاق‌های گرمی هم برای مهمانانی که تحمل سرما را ندارند، در نظر گرفته شده است. جالب‌تر آنکه این هتل یک کلیسای کوچک یخی دارد که بسیار مورد توجه زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج قرار گرفته است.

۳. سوئیت رویال پنت‌هاوس، گران‌ترین اتاق هتل جهان

سوئیت رویال پنت‌هاوس هتل پرزیدنت ویلسون (Hotel President Wilson) در ژنو گران‌ترین اتاق هتل جهان است که هزینه‌ی فقط یک شب اقامت در آن بیش از ۳۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد. این سوئیت فوق مجلل ۱۲ خوابه با مساحت تقریبی ۱۸۰۰ متر مربع و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی دریاچه‌ی ژنو و رشته‌کوه‌های آلپ، در طبقه‌ی هشتم واقع شده است. ثروتمندانی همچون بیل گیتس و ریچارد برانسون از جمله مهمانان سرشناس این اقامتگاه کم‌نظیر بوده‌اند.

۴. ژنو، رکورددار بالاترین نرخ متوسط کرایه‌ی هتل در جهان

بالاترین نرخ متوسط کرایه‌ی هتل به مراکز اقامتی ژنو در کشور سوئیس تعلق دارد. به گزارش بلومبرگ، هزینه‌ی متوسط یک شب اقامت در هتل‌های این شهر حدود ۳۰۸ دلار (حدود ۱ میلیون تومان) تخمین زده شده است. از جمله دلایل گرانی مراکز اقامتی ژنو می‌توان به تعداد محدود هتل‌ها اشاره کرد، چرا که احداث هتل‌های جدید در این شهر به علت کمبود زمین و هزینه‌های بالای ساخت‌و‌ساز به سهولت امکان‌پذیر نیست.

۵. نیشی‌یاما اونسِن کِی‌اونکان، قدیمی‌ترین هتل جهان

هتل نیشی‌یاما اونسِن کِی‌اونکان (Nishiyama Onsen Keiunkan) در ژاپن با قدمت بیش از ۱۳۰۰ سال قدیمی‌ترین هتل جهان است. این هتل آب‌گرم در سال ۷۰۵ میلادی توسط فوجیوارا ماهیتو (Fujiwara Mahito)، پسر معاون امپراتور تِنجی، تأسیس شد و اکنون نیز توسط پنجاه و دومین نسل خاندان ماهیتو اداره می‌شود.

هتل تاریخی نیشی‌یاما اونسِن کِی‌اونکان دارای ۳۵ اتاق است که آخرین بار در سال ۱۹۹۷ بازسازی شدند، اما هنوز بافت سنتی هتل پابرجا باقی مانده است. اتاق‌ها با حصیر تاتامی و آثار هنری کلاسیک زینت داده شده‌اند. به مهمانان این هتل لباس سنتی داده می‌شود و باید کفش خود را قبل از ورود به داخل ساختمان دربیاورند.
 
۶. تعداد کل اتاق‌های هتل در جهان

به گزارش گروه هتل‌های بین قاره‌ای (IHG)، تعداد کل اتاق‌های هتل در جهان بیش از ۱۶ میلیون تخمین زده شده است.

۷. دِ وُرلد، نخستین کشتی مسکونی جهان

دِ وُرلد (The World) با ۱۶۵ واحد اقامتی مجزا، نخستین کشتی مسکونی جهان است که در سال ۲۰۰۲ به بهره‌برداری رسید و تاکنون به بیش از ۱۴۰ کشور جهان سفر کرده است. ساکنان این آپارتمان‌های شناور، پیوسته در حال سفر هستند و حتی در سال ۲۰۱۲ با عبور کشتی از گذرگاه شمال غ​ربی توانستند به تماشای خرس‌های قطبی بنشینند. مسیر حرکت این کشتی ۱۲ طبقه‌ای ۲ یا ۳ سال قبل از سفر، با رأی ساکنان آپارتمان‌ها مشخص می‌شود.
حقایق جالب گردشگری

۸. فرانسه، پربازدیدترین مقصد گردشگری جهان

فرانسه پربازدیدترین مقصد گردشگری جهان است که سالانه بیش از ۸۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این کشور علی‌رغم حملات تروریستی اخیر همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مردمان جهان به ویژه چینی‌ها به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، فرانسه در سال ۲۰۱۵ پذیرای بیش از ۲ میلیون گردشگر چینی بوده است.
 
۹. فِرست وُرلد، بزرگ‌ترین هتل جهان

هتل فِرست وُرلد (First World Hotel) مالزی بزرگ‌ترین هتل جهان است که با اتوبوس حدود ۱ ٫ ۵ ساعت از کوالالامپور فاصله دارد. این هتل ۳ ستاره شامل دو برج با نمای رنگین‌کمانی است که مجموعا ۷۳۵۱ اتاق را در خود جای داده و طی یک دهه‌ی اخیر پذیرای بیش از ۳۵ میلیون گردشگر بوده است. اما این رکورد تا چندی دیگر با افتتاح هتل اَبرَج کودای (Abraj Kudai Hotel) مکه در سال ۲۰۱۸ از هتل فِرست وُرلد مالزی گرفته خواهد شد. گفته می‌شود اَبرج کودای دارای ۱۰ هزار اتاق و ۷۰ رستوران است.
 
۱۰. نسبت جنسیتی کارکنان

در صنعت مهمان‌نوازی تعداد کارکنان زن از کارکنان مرد بیشتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار