عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مصادف با روز تاسوعای حسینی در جای جای استان شهید پرور همدان هیات های سینه زنی و زنجیرزنی به راه انداخته و با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۶۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 19 September 2018
عزاداران حسینی دیار الوند ، امروزدر قالب هیات های مختلف مذهبی با مرثیه سرایی، سینه زنی و زنجیرزنی اشک ماتم ریختند و صحنه پرشور عزاداری شهید مظلوم دشت کربلا را به تصویر کشیدند.

به گزارش تابناک همدان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مصادف با روز تاسوعای حسینی در جای جای استان شهید پرور همدان هیات های سینه زنی و زنجیرزنی به راه انداخته و با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود را به نمایش گذاشتند.

هیأت‌های حسینی و دسته‌های عزاداری با حمل پرچم‌های سیاه، بر سر و سینه زدند و با حضور در خیابان‌های اصلی شهر سوگواری کردند، برگزاری تعزیه در میدان امامزاده عبدالله(ع) و حضور پرشور مردم از دیگر برنامه‌های تاسوعای حسینی بود.

بازار ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذری هم داغ داغ است، سربند «لبیک یا حسین(ع)» و «لبیک یا ابوالفضل(ع)» روی پیشانی اکثر جوانان خودنمایی می‌کند، شهر سیاهپوش است و دل‌ها در سوگ شاه شهیدان.

امروز شیر مردان و شیرزنان خطه الوند با تجمع و پرپایی مراسم تاسوعای حسینی بار دیگر ندای "یا لیتنا کنا معک" را فریاد زدند و از علمدار کربلا برای پیمودن مسیر سرخ حسینی استمداد طلبیدند.

امروز تمامی مناطق استان همدان سیاهپوش است و عاشقان اهل بیت(ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در هیات های عزاداری اوج ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند و برای برپایی مراسم عاشورای پر شور آماده می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار