فرماندار هندیجان گفت: ملوانی که از روز یکشنبه به علت خرابی موتور قایق در دریا(آب های شمال خلیج فارس) مفقود شده بود پس از دو روز جستجو توسط یک یدک کش عبوری پیدا و با انتقال به ساحل از مرگ نجات پیدا کرد.
کد خبر: ۶۵۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 19 September 2018

کورش مودت اظهار داشت: ارتباط این ملوان از عصر روز یکشنبه 25 ماه جاری قطع شده بود و در آخرین ارتباط و بنابر اظهار خانواده این فرد خرابی موتور قایق را اطلاع رسانی نموده ولی به دلیل جریان آب و فقدان لنگر،به نقطه ای نامعلوم در آب های خلیج فارس منتقل شده بود.

وی گفت: روز گذشته و پس از اطلاع به فرمانداری مبنی بر مفقودی این ملوان هماهنگی های لازم با ارگان های مسئول استانی(مدیریت بحران استان، امنیت دریانوردی،مرزبانی، هلال احمر) جهت جستجوی حوزه آبی شمال خلیج فارس به عمل آمد و صیادان محلی نیز به این فرایند کمک کردند.

فرماندار هندیجان افزود: هماهنگی ها و درخواست از هلال احمر خوزستان نیز برای اعزام بالگرد به این حوزه آبی به عمل آمد.

مودت افزود: ظهر امروز مطلع شدیم این فرد توسط یک یدک کش عبوری پیدا شده و پس از تحویل به یک دوبه در نهایت قایق ناجی بندر امام خمینی(ره) با اعزام به محل، ملوان را تحویل گرفت و راس ساعت 18 امروز در آن بندر به خشکی رسید.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه وضعیت جسمی این ملوان مناسب گزارش شده است تاکید کرد: صیادان باید در هنگام سفر به دریا با در نظر گرفتن هر گونه خطر احتمالی تجهیزات ایمنی و ارتباطی لازم، آب و آذوقه با خود همراه داشته باشند.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار