معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کشور ما در حوزه فرهنگ شفاهی و مکتوب سابقه درخشانی دارد؛ اما کمبود سرانه مطالعه دغدغه بزرگ جامعه است و کتاب باید در سبد خانواده قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۵۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 19 September 2018
مجید فروتن آذرماه را آخرین زمان برای ارائه طرح‌های مربوط به پنجمین دوره ‌پایتخت کتابخانه ایران اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، فروتن افزود: در مقابل رسانه‌های جدید که غیرمسقیم هزینه‌های زیادی برای آن می‌پردازیم؛ از کتاب غافل شده‌ایم.

فروتن گسترش کتابفروشی‌ها؛ حمایت از مراکز فروش کتاب؛ مجوز انتشارات، حمایت از نویسندگان و مؤلفان و... از اقداماتی برشمرد که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

معاون فرهنگی ارشاد استان همدان عنوان کرد: امسال پنجمین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران است و شهری که بهترین برنامه را ارائه کند به مدت یک سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. طرح ها باید ابتکاری بوده، قابلیت اجرایی داشته و گستره زیادی از مخاطبان را شامل شود.

وی افزود: آذرماه، پایان مهلت ارائه طرح‌های مربوط به این برنامه است و این اداره کل از طرح‌های مناسب استقابل و حمایت می‌کند.

فروتن طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حال برگزاری است و گفت: استان همدان در دوره‌های گذشته در این طرح جزو برگزیدگان بوده و این طرح هم تا آذر ماه مهلت دارد.

وی جام باشگاه‌های کتابخوانی و طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهد کودک‌ها که با همکاری بهزیستی در حال برگزاری است و طرح مروجین کتاب و کتابخوانی را از دیگر طرح‌هایی عنوان که در استان در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار