نماینده مردم همدان در مجلس با تبیین ضرورت برقی شدن خط آهن تهران-همدان گفت: در حال حاضر احداث راه آهن تهران-همدان با ارائه طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی را مصوب و پیگیری کردیم که البته تاخیر ۱۳ ساله در بهره برداری از این پروژه و تغییر الگو‌های توسعه‌ای کشور وبه تبع آن همدان ایجاب می‌کند به منظور تسریع در ارائه خدمات به همشهریان، توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی و اجتماعی همدان و موقعیت استراتژیک آن در کشور، طرح برقی و سریع السیرکردن راه آهن تهران -همدان اجرایی شود.
کد خبر: ۶۵۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 19 September 2018
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر -فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷ کیلومتر وهمچنین اجرایی شدن راه آهن ملایر به همدان، همدان تنها شهر چهارراه ریلی کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، حاجی بابایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب ریلی در همدان، فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه این کلانشهر ایجاد کرده است، اظهار داشت: با توجه به دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی وسریع السیر کردن راه آهن تهران -همدان در سال ۹۷، پیگیر عملیاتی شدن این طرح هستیم.

وی با اشاره به اولویت‌های ریلی و اتصال پنج مرکز استان به خط راه آهن سراسری که سبب توسعه این استان‌ها می‌شود، بیان کرد: طرح راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر به صورت یک خطه در حال اجراست که شامل محور‌های سمنگان به اراک به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر وهمدان به ملایر به طول ۷۵ کیلومتر می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با علام اینکه با اجرایی شدن این طرح تعداد ۱۳ ایستگاه در مسیر همدان ساخته می‌شود گفت:با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر -فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷ کیلومتر وهمچنین اجرایی شدن راه آهن ملایر به همدان، غرب به شرق وجنوب متصل می‌شود.

وی با تاکید براینکه با اجرای طرح‌های مذکور انقلاب ریلی در همدان ایجاد می‌شود، به گونه‌ای که همدان تنها چهار راه ریلی کشور به شمار می‌رود، ابراز کرد: طرح راه آهن زنجان- تبریز و احداث آن از بیجار با تخصیص یکصد میلیارد ریال بودجه مصوب شده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته‌ترین دیدگاه‌های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد بر همین اساس نزدیک بودن ایستگاه راه‌آهن، اولویتی بوده که همواره برآن تاکید داشتم.

وی تصریح کرد: اصلاح وایجاد ایستگاه راه آهن فامنین، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن تهران_همدان در شهر، تکمیل راه آهن تهران_همدان، ایجاد ایستگاه قهاوند، همچنین تسریع در اجرای مصوب سریع الیسر وبرقی شدن این خط ریلی با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی، با تشکیل چندین جلسه در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار