مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان گفت: استان همدان دارای یکهزار و ۶۷ روستاست که از این تعداد ۸۷۹ روستا دارای دهیاری است.
کد خبر: ۶۵۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 19 September 2018
ظاهر پورمجاهد گفت: سیاست‌های توسعه اشتغال در ۳۴۰ روستای این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پورمجاهد در جلسه اعضای کارگروه توسعه روستایی استان همدان، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، پنج هزار روستای کشور مورد مطالعه قرار می‌گیرند که از این تعداد ۵۰۰ روستا در استان همدان واقع شده است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های هر روستا شناسایی و متناسب با آن طرح‌های اقتصادی ارائه شود، افزود: در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز به همان میزان اعتبار با کارمزد ۶ تا هشت درصد برای استان جذب شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان گفت: سال گذشته ۱۶۴ روستا و امسال نیز ۱۴۰ روستا مورد مطالعه قرار می‌گیرند و در این زمینه ۲ مشاور، روستا‌های شمال و جنوب استان را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ روستا نیز دارای دهیاری تمام وقت و ۶۸۶ روستا دارای دهیاری پاره وقت است، گفت: براساس آمار آخرین سرشماری، ۳۶ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

پور مجاهد ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل مهاجرت روستاییان به شهر‌ها مناسب نبودن معیشت خانواده‌های روستایی و بیکاری است.

وی با بیان اینکه مهاجرت جمعیت روستایی به شهر‌ها در شهرستان‌های محروم بیشتر است، عنوان کرد: جمعیت روستایی استان همدان نسبت به جمعیت روستایی کشور ۱۰ درصد بیشتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار