معاون توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیاد نخبگان ورزشی ۲۹ آبان لغایت ۹ آذرماه امسال در ۲۹ رشته زنان و ۳۹ رشته ورزشی مردان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 19 September 2018
شهرام عظیمی از شرکت ۴۵۰ هزار نفر در المپیاد نخبگان ورزشی کشور خبر داد.

به گزارش فارس ، عظیمی در جلسه توجیهی برگزاری المپیاد استعداد‌های برتر ایران اظهار کرد: المپیاد نخبگان ورزشی در ۶۸ رشته ورزشی بانوان و آقایان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: هدف این المپیاد استفاده از ظرفیت حداکثری با هدف جذب و پرورش استعداد‌های ورزشی، پشتوانه‌سازی و تقویت تیم‌های ملی و فدراسیون‌های مدال‌آور، تقویت مدال‌آوری، توسعه فرهنگی ورزش قهرمانی و حضور پرقدرت در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ است.

معاون توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی ورزش بعد از آسیب‌شناسی المپیک‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مدال آوری رقابت‌ها، شیوه نامه مشخصی را تهیه کرده است.

عظیمی با بیان اینکه المپیاد نخبگان ورزشی، آینده ورزش ایران را تضمین می‌کند، تصریح کرد: ورزش کشور به برگزاری منظم و با کیفیت چنین المپیاد‌هایی نیاز دارد تا به شکل اصولی و منطقی استعداد‌های ناب ورزش در المپیاد کشف شوند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار نفر در این المپیاد حضور داشته و ۲۳ هزار تن از برگزیدگان این مسابقات در قالب تیم‌های منتخب استانی به این المپیاد راه خواهند یافت، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ورزشکاران منتخب این المپیاد به عنوان نخبگان ورزشی برنامه ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

معاون توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مبین ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور، بانک اطلاعاتی ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان کشور تشکیل شده که این اقدام کمک شایانی به ورزش کشور خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان هم با بیان اینکه پیشرفت ورزش استان با استعدادیابی محقق می‌شود، تصریح کرد: استعدادیابی مهمترین اصل ورزش است و المپیاد نخبگان نقش مهمی در شکوفایی استعدا‌های ورزشی خواهد داشت.

رسول منعم ضمن اشاره به اهمیت والای برگزاری المپیاد ورزشی نخبگان به منظور شناسایی استعداد‌های ناب ورزشی افزود: استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزشی از اهداف مهمی است که در بحث توسعه ورزش قهرمانی به صورت کارشناسی باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان با برنامه‌ریزی مدون و دقیق، بهترین راه را برای شناسایی استعداد‌های ناب ورزشی صورت داده و با برگزاری المپیاد ورزشی نخبگان، در راه کشف نخبگان ورزش گام اساسی را برداشته و اداره کل ورزش و جوانان استان هم با همکاری هیات‌های ورزشی تلاش دارد بهترین‌ها را به این المپیاد اعزام کند.

منعم بیان کرد: هیات‌های ورزشی باید با برگزاری مسابقات استانی، برترین‌های خود را به این رقابت‌ها اعزام کنند تا شاهد نتایج ارزنده‌ای باشیم.

وی ادامه داد: همدان هم اکنون از استان‌های مهم و تاثیرگذار در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال جاری شاهد حضور هشت ورزشکار همدانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بودیم که این تعداد ورزشکار نسبت به تمام دوره‌های برگزار شده رقمی بی‌سابقه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار