مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور است گفت: شهرستان ملایر در تولید انگور رتبه اول استان همدان را دارد.
کد خبر: ۶۵۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 19 September 2018
علی‌مروت امیری از آغاز برداشت انگور از باغات ملایر از ۲۰ شهریورماه خبر داد.

به گزارش فارس، امیری با بیان اینکه بیشترین صادرات شهرستان ملایر مربوط به کشمش است گفت: اولین محصول تولیدی این شهرستان انگور بوده که بیش از ۷۴ درصد آن به کشمش و مابقی نیز به سایر مشتقات مثل شیره، باسلوق و.. تبدیل می‌شود و مقداری از آن نیز به صورت تازه‌خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به برداشت انگور از باغات ملایر از شهریورماه گفت: امسال نیز برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان ملایر از ۲۰ شهریورماه شروع و شده و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد.

وی از پیش‌بینی برداشت ۳۲۰ هزار تن انگور از باغات ملایر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته رشد دارد.

امیری با اشاره به اینکه برداشت این محصول در این فصل از سال از اشتغالزایی بالایی برخوردار است گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ هزار نفر در امر برداشت انگور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه انگور ملایر بعد از تبدیل به کشمش به واحد‌های فرآوری کشمش برده می‌شود، افزود: کشمش ملایر به کشور‌های مختلف دنیا صادر می‌شود که صادرات آن ارزآوری بالایی را برای شهرستان به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به مراحل پایانی ثبت جهانی انگور ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته کارشناسان فائو در مهرماه از باغات دره جوزان ملایر بازدید خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار