دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: به افراد بهبودیافته از اعتیاد 10 تا 12.5 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود 4 درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۱ 19 September 2018
سیدرسول حسینی گفت: از ابتدای سال تا کنون 550 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به 55 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد در سطح استان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، حسینی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سقف این تسهیلات برای هر یک از بهبودیافتگان 10 تا 12 میلیون تومان بوده که برای اشتغال‌هایی چون صنایع دستی، سفال‌سازی، خواروبار و منبت‌کاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به شناسایی 110 نفر بهبودیافته جدید در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تصریح کرد: افزون بر 250 میلیون تومان تسهیلات روستایی در کارگروه استان همدان وجود دارد و افراد بهبودیافته‌ای که بخواهند از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کنند آمادگی لازم برای پرداخت این تسهیلات به آنان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: همدان یکی از استان‌هایی است که در سال 96 موردی از اولویت پژوهشی در آن انجام نگرفته و این در حالیست که بیش از 110 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه‌های این استان در حال تحصیل هستند.

حسینی تصریح کرد: باید کار مطالعاتی و پژوهشی اجرایی و کاربردی باشد تا با تأیید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعتبار لازم برای اجرایی شدن به آن اختصاص یابد.

وی با اشاره به بحث آموزش نیز یادآور شد: هر نوع آموزشی که در هر روستا و یا نقاط روستایی برای بهبودیافتگان از اعتیاد و یا خانواده آنان نیاز باشد، در قالب تفاهم‌نامه اکیپ آموزشی ما به آن روستا اعزام خواهد شد. 

معاون فرماندار اسدآباد هم با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث آسیب اجتماعی اعتیاد گفت: با توجه به اینکه روستای چنارسفلی یکی از روستاهای آلوده به موادمخدر شهرستان به شمار می رود در بحث طرح توانمندسازی این روستا می‌توان از فعالان و متنفذین تأثیرگذار روستا نیز بهره برد.

یزدان آزرمی توجه به بحث عمران، حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را در این روستا از دیگر مواردی برشمرد که در این طرح توانمندسازی توسط دستگاه‌های ذیربط مدنظر بوده و اظهار کرد: هفته گذشته شورای توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی این روستا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان اسدآباد مرکز فنی‌وحرفه‌ای باید 50 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد را آموزش‌های مهارتی ارائه دهد، عنوان کرد: شناسایی افراد بهبودیافته از اعتیاد در روستای چنارسفلی و ارائه مهارت‌های فنی و رایگان به آنان از نقش مهمی در اشتغالزایی این افراد و عدم بازگشت آنان به اعتیاد برخوردار خواهد بود 

آزرمی اضافه کرد: سال گذشته به 12 نفر از بهبودیافتگان اسدآبادی در مجموع اعتباری افزون بر 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار