مدیرکل بیمه سلامت همدان خبر داد: کل روستاییان استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۶۵۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 17 September 2018
سعید فرجی با تاکید بر اینکه در سال جاری قرار است پرداخت‌ها به صورت ماهانه و مرتب انجام شود، گفت: مطالبات داروخانه‌های خصوصی و سه ماهه اول امسال پزشکان نیز تسویه شده است.

به گزارش فارس، فرجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی برای افراد نیازمند است و انتظار داریم افراد دارای تمکن مالی از بیمه همگانی خارج شوند، اظهار کرد: در صندوق بیمه سلامت همگانی کسانی زیر پوشش قرار می‌گیرند که در آزمون وسع مشخص شود که مستحق استفاده از این بیمه هستند.

وی انجام آزمون وسع را کاری بسیار سنگینی دانست و گفت: فعلا درخواست ما این است که افرادی که تمکن مالی دارند از صندوق بیمه سلامت همگانی خارج شده و در صندوق بیمه ایرانیان عضو شوند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به اینکه در صندوق کارکنان دولت ۱۲۶ هزار نفر عضو هستند، گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان در ماه هزینه سال ۹۶ این سازمان بوده که ۳۲۷ میلیارد تومان مربوط به هزینه سطح ۲ و ۳ بوده است.

وی با اشاره به ایجاد میز خدمت در سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: اکثر خدمات در میز خدمت ارائه می‌شود و بیمه‌شدگان می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ درخواست‌ها و شکایات خود را با سازمان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مطالبه‌گر سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوده است، بیان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبه دانشگاه از سال گذشته باقی مانده بود که امسال پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با تاکید بر اینکه در سال جاری قرار است پرداخت‌ها به صورت ماهانه و مرتب انجام شود، تصریح کرد: مطالبات داروخانه‌های خصوصی و سه ماهه اول امسال پزشکان نیز تسویه شده است.

وی درباره پوشش بیمه مراکز ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: در گذشته بحث اعتیاد در تعهد بیمه‌ها نبود، اما در چند سال گذشته دولت خواست به نوعی این معضل حل شود.

فرجی با تاکید بر اینکه مراکز درمان‌نگهدارنده MMT که دارای پزشک و ساز و کار نظارتی دانشگاه علوم پزشکی هستند با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، گفت: امسال ۱۸ مرکز با سازمان بیمه سلامت قرارداد بسته‌اند و هر مرکزی که درخواست بدهد با هماهنگی نظام پزشکی می‌تواند زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای کمپ‌های ترک اعتیاد هیچ تعهدی در سازمان بیمه سلامت نیست، بیان کرد: در مراکز MMT هیچ محدودیتی برای انعقاد قرارداد وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به پرداخت ۲۰ میلیارد تومانی هزینه درمان بیماران خاص استان گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بابت بیماران خاص استان پرداخت شد که عمده آن مربوط به بیماران ام اس بوده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: ۷۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، ۱۵۰ بیمار هموفیلی، ۸۰ بیمار تالاسمی و ۷۰۰ بیمار کلیوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار