معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبرداد: مصرف مرغ استان همدان ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.
کد خبر: ۶۵۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 17 September 2018
محمد نظرپور از جوجه‌ریزی بیش از یک میلیون قطعه‌ای در واحد‌های مرغداری‌های این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، نظرپور با اشاره به اینکه کاهش قیمت مرغ به علت جوجه‌‍ ریزی و کاهش دما است، اظهار کرد: امسال به اندازه نیاز و مصرف جوجه‌ریزی داشتیم و با خنک شدن هوا مرغ‌های در حال پرورش نیز امکان وزن‌گیری به دست می‌آورند و از نظر تولید گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت صادرات مرغ مازاد فراهم نیست، تصریح کرد: مازاد مصرف توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود به طوریکه در سالجاری ۵۰۰-۶۰۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری شد.

نظرپور افزود: فروردین تا خرداد امسال به شدت مازاد مصرف مرغ در استان داشتیم که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و مقداری نیز به تهران ارسال شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه انگیزه مرغداران برای تولید افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: خنکی هوا، جوجه‌ریزی و کاهش قطعی برق باعث شده تولید مرغ افزایش یابد و انگیزه مرغداران بیشتر شود.

وی بیان کرد: امسال بیش از این میزان جوجه‌ریزی صورت گرفته و هرچه فراتر انجام شود مازاد بر مصرف خواهد بود که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.

نظرپور با اشاره به کاهش مصرف مرغ در ایام ماه محرم و صفر، گفت: در ایام محرم و صفر بیشتر گوشت قرمز مصرف می‌شود، اما مرغداران باید تولید خود را ادامه دهند و راهکار این موضوع این است که شرکت پشتیبانی امور دام مرغ‌ها راخریداری کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده در حال حاضر ۶۵۰۰ تومان است در حالیکه در مرداد تا ۷۵۰۰ تومان رسید که البته کاهش قیمت به ضرر مرغداران است، اما از نظر ما قیمت مناسب است و مرغدار متضرر نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار