دانشیار فیزیولوژی و ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان به کفش‌های مناسب برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بهتر است دانش‌آموزان از کفش‌های نیم‌بوت استفاده کنند تا به‌طور کامل قوزک پای آن‌ها را پوشش دهد.
کد خبر: ۶۵۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 15 September 2018
دکتر رشید حیدری مقدم  گفت: بهترین کیف برای حمل کتاب‌های دانش‌آموزان کیف‌های کوله‌پشتی است.

به گزارش تسنیم، دکتر حیدری مقدم اظهار داشت: کیف‌های مختلفی برای حمل کتاب‌های دانش‌آموزان طراحی و دوخته شده است، اما کیف مناسب و استاندارد، کیفی است که وزن اجسام داخل کیف را بر یک طرف از بدن دانش‌آموز نیندازد.

وی تصریح کرد: کیف‌های دستی را هرگز برای دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی که کتاب‌های زیادی را با خود حمل می‌کنند، توصیه نمی‌کنیم چراکه هنگام استفاده از این کیف‌ها وزن اجسام بر یک طرف از بدن تحمیل می‌شود.

دانشیار فیزیولوژی و ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بهترین نوع کیف برای دانش‌آموزان کوله‌پشتی استاندارد و دوطرفه است، افزود: وزن یک کوله‌پشتی استاندارد باید ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن دانش‌آموز باشد و فشاری به‌روی ستون فقرات ایجاد نشود.

حیدری مقدم با بیان اینکه یک کوله‌پشتی استاندارد باید دارای بالشتک نرم باشد و بند‌های آن دوطرفه باشد، ابراز کرد: چینش کتاب‌ها در کیف باید به‌گونه‌ای باشد که کتاب‌ها در قسمت نزدیک به بدن و اجسام سبک‌تر به‌سمت بیرونی بدن قرار داده شوند.

وی افزود: هرچه اجسام سنگین به بدن نزدیک‌تر باشد میزان فشار بر ستون فقرات کمتر است و آسیب کمتری به ستون فقرات دانش‌آموزان وارد می‌شود.

دانشیار فیزیولوژی و ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان با یادآوری اینکه در فصل زمستان هوا زودتر تاریک می‌شود و دانش‌آموزان شیفت بعدازظهر در تاریکی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: بنابراین به دانش‌آموزان توصیه می‌شود از کیف‌های شب‌رنگ استفاده کنند.

وی با تأکید به اینکه دانش‌آموزان کفش‌هایی را بخرند که یک پاشنه کوچک داشته باشد، اظهار داشت: پوشیدن کفش‌های بدون بند و چسب برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود.

دانشیار فیزیولوژی و ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از نظر سایز و اندازه پا نیز بهترین زمان برای خرید کفش در ساعات عصرگاهی است.

وی با اذعان به اینکه بر اساس تحقیقات انجام‌شده، میز و صندلی‌های مدارس متناسب با ابعاد بدنی دانش‌آموزان طراحی نشده ست، ابراز کرد: استاندارد نبودن میز و صندلی کلاس‌های درس موجب بروز مشکلات استقامتی عضلانی، فشار به‌روی ستون فقرات، کمردرد و زانودرد در دانش‌آموزان می‌شود.

دانشیار فیزیولوژی و ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه "۱۰ درصد جمعیت ما چپ‌دست هستند"، تصریح کرد:، اما معمولاً بیشتر صندلی‌ها و تجهیزات موجود در مدارس برای راست‌دست‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار