مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: از ابتدای کاوش میدان امام خمینی (ره) همدان تا کنون تنها اقلام بالا کشف شده و اخبار و اطلاعات مبادله شده در فضای مجازی صحیح نیست.
کد خبر: ۶۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 16 September 2018
علی مالمیر گفت: ۴ عدد تابوت سفالی با اتمام کاوش‌های میدان امام (ره) همدان کشف شد.

به گزارش مهر، مالمیر با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اشیا کشف شده در میدان امام خمینی (ره) همدان گفت: با توجه به اتمام کاوش‌های باستان‌شناختی میدان امام خمینی (ره) شهر همدان و پروژه نظارت بر گودبرداری برای احداث سایت موزه، اشیایی طی دو فصل کاوش کشف شده است.

وی آثار مکشوفه میدان امام خمینی (ره) و کوچه جراحان را شامل ۴ عدد تابوت سفالی، ۳ تابوت سفالی بزرگ (برای تدفین انسان بالغ) و یک تابوت سفالی کوچک (برای تدفین کودک ده تا ۱۲ ساله) عنوان کرد و گفت: اسکلت‌های انسانی شامل یک اسکلت کامل (خارج از تابوت و بصورت چمباتمه)، بالاتنه یک اسکلت به همراه بخشی از جمجمه (در داخل تابوت بصورت تاق باز)، بخش‌هایی از اسکلت یک کودک (خارج از تابوت و به صورت تاق باز)، بخش‌هایی از دو اسکلت که بسیار تخریب شده‌اند (داخل تابوت و بصورت تاق باز به همراه النگو و پابند) از دیگر کشفیات است.

مالمیر تعداد ۱۰ عدد ظرف سفالی کوچک و بزرگ (کاسه کوچک تا خمره ذخیره) مربوط به دوره‌های مختلف و چند قطعه اشیا مفرغی (حدودا ۱۲ قطعه) شامل، النگو، پابند، سنجاق، گیره را از دیگر کشفیات عنوان کرد و گفت: حدود ۱۳ قطعه سنگ آسیاب در اندازه‌های متفاوت، یک پایه ستون شکسته و چند قطعه شی سنگی (به دلیل شکسته شدن کاربری نامعلومی دارند) و یک قطعه سکه مشکوک به دوران تاریخی نیز کشف شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: از ابتدای کاوش میدان امام خمینی (ره) همدان تا کنون تنها اقلام بالا کشف شده و اخبار و اطلاعات مبادله شده در فضای مجازی صحیح نیست و مواردی بجز موارد ذکر شده فوق مورد تایید نمی‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار