معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع امروز جهان، نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه پایدار کشور‌ها دارد و از سوی کارشناسان، مدیران و برنامه‌ریزان کشور‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۵۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 15 September 2018
مسعود ملکی گفت: در اجلاس سازمان جهانی گردشگری در همدان پنل تخصصی آموزشی «ظرفیت‌سازی بر چگونگی استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه و فناوری بر توسعه پایدار در مقاصد گردشگری فرهنگی» توسط سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ملکی با اشاره به روند برنامه‌های اجلاس UNWTO در راستای برگزاری رویداد‌های «همدان ۲۰۱۸» افزود: محور‌های اصلی این نشست تخصصی بررسی راه‌حل‌های نوآورانه و فناوری بر توسعه پایدار در مقاصد گردشگری خواهد بود.
 
ملکی با اشاره به مطالعات آماری در این زمینه عنوان کرد: تأثیر اقتصادی این صنعت به حدی قابل‌ملاحظه است که ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی در سطح جهانی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: فرصتی که برگزاری این اجلاس در همدان برای گردشگری ملی رقم می‌زند تا همیشه به عنوان نقطه عطفی نمایان خواهد ماند.

معاون گردشگری علیصدر یادآور شد: به واسطه این اجلاس و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات یاد شده تلاقی عصر جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات با پتانسیل‌های موجود گردشگری به گونه‌ای برای نه تنها همدان بلکه ایران رقم می‌خورد که با توجه به افزایندگی عملکرد، سرعت عمل و کاهش هزینه‌ها در عرصه‌های مختلف گردشگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به روند مطلوب برنامه‌ریزی‌ها در مهیا شدن استان برای میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری گفت: ثبت‌نام اعضا در سایت UNWTO همچنان باز است و برای این مهم تا پایان مهرماه فرصت وجود دارد.

ملکی با بیان اینکه دبیرکل سازمان جهانگردی و اعضای UNWTO برای چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان اعلام حضور کرده‌اند، یادآور شد: برای جزئیات برنامه‌ریزی‌ها در زمینه اقامت در هتل‌ها، حمل‌ونقل هواپیمایی و محل برگزاری اجلاس در جلسات مختلف هماهنگی شده است، سازمان میراث فرهنگی نیز در کارگروهی چندین‌بار برای UNWTO جلسه تشکیل داده و برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس سازمان جهانی گردشگری با کنفرانس گردشگری کشور‌های آسیایی متفاوت است و برنامه‌هایی مختص اعضای اصلی سازمان جهانی دارند.

ملکی بیان کرد: نشست‌های تخصصی دبیرکل و برنامه‌های پیش‌تور و پس‌تور نیز در حال طراحی شدن است. در این اجلاس از کتاب «گردشگری ایران» که توسط سازمان جهانی گردشگری تدوین شده رونمایی می‌شود و از سوی این سازمان به ایران هدیه خواهد شد.

وی عنوان کرد: اعضای سازمان جهانی گردشگری که در همدان حضور می‌یابند، در قالب گروه‌هایی از غار علیصدر و شهر جهانی لالجین بازدید می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار