مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری همزمان با اجلاس جهانی گردشگری در همدان خبر داد و گفت: برای برگزاری این رویداد از سوی شرکت سیاحتی علیصدر چند نشست متعدد با متولیان و فعالان شاخص گردشگری در عرصه ملی برگزار شد .
کد خبر: ۶۵۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 16 September 2018
سازمان جهانی گردشگری با عضویت 552 شرکت خصوصی وابسته از 158 کشور در حوزه گردشگری بین‌المللی فعالیت می‌کند و ۱۴ شرکت خصوصی ایرانی عضو این سازمان هستند که شرکت سیاحتی علیصدر همدان یکی از این ۱۴ عضو است که سال گذشته به عنوان عضو هیئت رئیسه این سازمان نیز انتخاب شد.

به گزارش ایسنا،شمارش معکوس در همدان برای میزبانی از میهمانان اجلاس جهانی گردشگری در راستای برگزاری رویدادهای «همدان 2018» ادامه دارد و حالا ۵۸ روز دیگر تا از راه رسیدن این رویداد بیشتر فرصت باقی نیست به طوریکه  از تاریخ 21 تا 25 آبان‌ماه امسال همدان میزبان اجلاس خواهد بود.

حمیدرضا یاری اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه در کنار اجلاس جهانی گردشگری نقطه عطفی برای برنامه‌ریزان و متخصصان این حوزه در جهت کسب منافع در استان همدان خواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه به گفته کارشناسان صنعت گردشگری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در رشد و توسعه این صنعت نقش انکار‌ناپذیری دارد، اضافه کرد: این نمایشگاه به‌ مدت 4 روز با حضور شرکت‌های صاحب‌نام و برند گردشگری کشور برپا می‌شود .

یاری ادامه داد: رایزنی‌ها به این‌صورت پیش رفته است که این رویداد در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان همزمان با اجلاس جهانی گردشگری در آبان‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مختلف درباره صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از پردرآمد‌ترین منابع ارزی برای کشورها نقش بسیاری در جذب گردشگر دارد، خاطرنشان کرد: در چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی به‌وجود می‌آید تا اصحاب این رشته و فعالان حوزه گردشگری در محیطی حرفه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشند که در نهایت برای جذب گردشگر مؤثر است .

وی در ادامه با اشاره به دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه‌ها گفت: اول اینکه وقتی شرکت‌کنندگان خارجی و داخلی به این نمایشگاه‌ها می‌آیند، درآمدیی را نصیب شهر و کشور محل برگزاری نمایشگاه می‌کنند و مورد دوم ارتباطات فرهنگی و اجتماعی است که نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد .

یاری افزود: مورد سوم هم تأثیرات مثبت سیاسی است که با برپایی نمایشگاه، نمایندگان کشورهای خارجی از وجود امنیت در کشور مقصد مطمئن می‌شوند .

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با توجه به نیاز کشور برای انعکاس واقعیت‌های موجود از جمله ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی، هر گامی هرچند کوچک برای شناساندن داشته‌های حوزه گردشگری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

گفتنی است؛ این نخستین‌بار است که ایران میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین‌المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار