کد خبر: ۶۵۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 15 September 2018

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در اجلاس سازمان جهانی گردشگری در همدان، پنل تخصصی آموزشی ظرفیت‌سازی بر چگونگی استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه و فن‌آوری بر توسعه پایدار در مقاصد گردشگری فرهنگی توسط سازمان جهانی جهانگردی برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، مسعود ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برنامه‌های اجلاس UNWTO اظهار، داشت: محور‌های اصلی این نشست تخصصی بررسی راه‌حل‌های نوآورانه و فن‌آوری بر توسعه پایدار در مقاصد گردشگری است.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علی‌صدر با بیان اینکه دبیر کل سازمان جهانگردی و اعضای UNWTO برای چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی در همدان اعلام حضور کرده‌اند، تصریح کرد: برای جزئیات برنامه‌ریزی‌ها در زمینه اقامت در هتل‌ها، حمل‌ونقل هواپیمایی و محل برگزاری اجلاس در جلسات مختلف هماهنگی شده است.

وی با اشاره به روند مطلوب برنامه‌ریزی‌ها در مهیا شدن استان برای میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی تأکید کرد: ثبت‌نام اعضا در سایت UNWTO همچنان باز است و برای این مهم تا پایان مهرماه فرصت وجود دارد.

ملکی اعلام کرد: نشست‌های تخصصی دبیرکل و برنامه‌های پیش تور و پس تور نیز در حال طراحی شدن است و در این اجلاس از کتاب "گردشگری ایران" که توسط سازمان جهانی جهانگردی تدوین شده رونمایی می‌شود و از سوی این سازمان به ایران هدیه می‌شود.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر تصریح کرد: فرصتی که برگزاری این اجلاس در همدان برای گردشگری ملی رقم می‌زند تا همیشه به عنوان نقطه عطفی نمایان می‌ماند.

ملکی ابراز کرد: به واسطه این اجلاس و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات یاد شده تلاقی عصر جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات با پتانسیل‌های موجود گردشگری به‌گونه‌ای برای نه تنها همدان بلکه ایران رقم می‌خورد که با توجه به افزایندگی عملکرد، سرعت عمل و کاهش هزینه‌ها در عرصه‌های مختلف گردشگری موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع امروز جهان، نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه‌ی پایدار کشور‌ها دارد و از سوی کارشناسان، مدیران و برنامه ریزان کشور‌های مختلف موردتوجه قرار گرفته است.

 ملکی با اشاره به مطالعات آماری در این زمینه بیان کرد: تأثیر اقتصادی این صنعت به حدی قابل‌ملاحظه است که ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی در سطح جهانی را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: اجلاس سازمان جهانی گردشگری با کنفرانس گردشگری کشور‌های آسیایی متفاوت است و برنامه‌هایی مختص اعضای اصلی سازمان جهانی دارند.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر اظهار داشت: اعضای سازمان جهانی گردشگری که در همدان حضور می‌یابند در قالب گروه‌هایی از غار علیصدر و شهر جهانی لالجین بازدید خواهند داشت.

ملکی از برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار