مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران وفادارشان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری هنرمندان شهرستان و نهاد‌های مختلفی بیش از ۱۳ برنامه را در این ایام اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 15 September 2018
غلامرضا جمالی‌زاده با اشاره به اجرای چهار برنامه تعزیه میدانی توسط گروه‌های هنری تعزیه‌خوانی ملایر گفت: نمایش خیابانی آیین عاشورایی «نقل خون» نیز اجرا می‌شود.
 


به گزارش فارس، جمالی‌زاده از اجرای نمایش صحنه‌ای مذهبی و حماسی «جابر» ویژه خواهران از شهر قم در مرکز آموزش هنر خبر داد و گفت: این نمایش در دو سانس و در روز ۳۱ شهریورماه سال جاری اجرا می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اجرای نمایش خیابانی آیین عاشورایی «نقل خون» توسط گروه هنری یاس کبود با همکاری هیات حزب‌الله افزود: این نمایش از ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۹ در میدان امام (ره) اجرا می‌شود.

وی اجرای چهار تعزیه میدانی توسط گروه‌های هنری تعزیه‌خوانی ملایر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: این برنامه از ۲۰ تا ۲۹ شهریورماه در خیابان شهید مصطفی خمینی، روستا‌های حسین‌آباد ناظم و سلطانیه و شهر اسلامشهر آقگل اجرا می‌شود.

جمالی‌زاده به همزمانی ایام محرم با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بازدید هنرمندان ملایر از باغ‌موزه دفاع مقدس و برگزاری عصر شعر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام محرم است.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی ـ. هنری اداره ارشاد اسلامی ملایر خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه برپا می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزاری همایش طلایه‌داران امر به معرف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در روز ۱۰ مهرماه، مسابقه نقاشی دفاع مقدس، اکران فیلم فاع مقدس و برگزاری زیارت عاشورا را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام محرم و هفته دفاع مقدس دانست.

وی در ادامه برگزاری مراسم هنری ـ. مذهبی شام غریبان در روز ۲۹ شهریورماه در کانون فرهنگی شهیدبهشتی مسجدصفی، مراسم شیرخوارگان حسینی و سرکشی از خانواده‌های ایثارگر و جانباز اداره ارشاد اسلامی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

جمالی‌زاده با اشاره به برگزاری دوره آموزش بازیگری نمایش در ملایر به مدت سه روز و با حضور ۱۲۰ نفر، هدف از برگزاری این مهم را افزایش دانش تخصصی بازیگران و کارگردانان و ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در این دوره مباحث نظری و تخصصی بازیگری در عرصه تئاتر و سینما توسط استاد جمشید شاه‌محمدی از پیشکسوتان هنر تئاتر، سینما و تلویزیون کشور به هنرآموزان و شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار