رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎‌ای مرکز بهداشت همدان گفت: افرادی که قصد پخش نذورات را دارند برای حفظ محیط زیست و سلامت افراد از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا آلومینیومی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۵۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 15 September 2018
حسینعلی نوروزی گفت: کارت سلامت بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای و به صورت رایگان برای خادمان هیات‌های حسینی صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، نوروزی اظهار داشت: برای اطمینان از سلامت فردی متولیان تهیه و توزیع نذورات در ماه محرم کارت سلامت برای آن‌ها صادر می‌شود تا مشکلی برای مصرف کنندگان ایجاد نشود. 

وی از متولیان هیات‌های مذهبی خواست از این طرح به منظور تکریم عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز بیماری به ویژه مسمومیت، استقبال کنند. 

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎‌ای مرکز بهداشت همدان ادامه داد: کارشناسان این مجموعه آمادگی لازم برای حضور در مساجد و حسینیه‌ها و آموزش و اطلاع رسانی در زمینه نحوه رعایت نکات بهداشتی را دارند. 
نوروزی گفت: هر مکانی قابلیت پخت و پز، نگهداری و توزیع موادغذایی را ندارد بنابراین مسائل بهداشتی به هیات‌های عزاداری گوشزد شده است.

وی تمیز و بهداشتی بودن محیط پیرامونی آشپزخانه، دسترسی به آب، وجود دریچه فاضلاب و وجود یخچال را مورد تاکید قرار داد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎‌ای مرکز بهداشت همدان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در هنگام پخت نذورات با آن مواجه ایم دخالت افراد غیر مسئول است.

نوروزی توضیح داد: افرادی فاقد کارت سلامت به بهانه کسب اجر و ثواب در امور پخت و پز دخالت می‌کنند در حالیکه متولیان هیات‌های مذهبی باید از این موضوع خودداری کنند.

وی همچنین اظهار داشت: برخی مواقع غذای نذری بسته بندی و در گوشه حسینیه و تکایا نگهداری می‌شود که احتمال فاسد شدن آن زیاد است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎‌ای مرکز بهداشت همدان افزود: غذای داغ بسته بندی شده باید در کمتر از ۲ ساعت توزیع شود در غیر اینصورت مستعد رشد انواع میکروب‌ها می‌شود.

نوروزی توصیه کرد: بنابراین غذای داغ یا باید در یخچال با دمای سه تا پنج درجه زیر صفر نگهداری شود یا تا زمان رسیدن زمان توزیع ظرف غذا بر روی اجاق گاز با شعله‌های پایین و ۷۰ درجه حرارت قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سال‌های گذشته به علت رعایت نکردن توصیه‌ها و نکات تاکید شده توسط معاونت بهداشتی شاهد بروز مسمومیت بوده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار