معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: حدود ۷۵۰ معلم تربیت‌بدنی در استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 15 September 2018
عبدالله جعفری از کمبود ۱۰۰ معلم تربیت بدنی در استان خبر داد و گفت: با وجود جذب نیرو‌های متخصص همچنان این کمبود احساس می‌شود.

به گزارش فارس، جعفری در خصوص کمبود نیروی معلم تربیت‌بدنی در مدارس با اشاره به اینکه در حال حاضر به ۱۰۰ نفر نیروی متخصص نیاز داریم و سازماندهی در مناطق آموزشی و پرورشی انجام شده است، افزود: در دوره ابتدایی از ظرفیت ۳۵۰ آموزگار تخصصی درس تربیت بدنی بهره می‌گیریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کمبود‌ها را با توجه به قوانین و مقررات و شیوه ساماندهی نیروی انسانی مدیریت خواهیم کرد، عنوان کرد: امسال اتفاقات خوبی در استان برای مجموعه آموزشی رقم خورد.

وی با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آموزگاران زیر نظر یک دوره آموزشی استاندارد ۴۰ ساعته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند، افزود: برگزاری این دوره‌ها معلمان را در درس تربیت بدنی توانمند می‎‌سازد.

جعفری با بیان اینکه کمبود معلم در تمام پایه‌های تحصیلی است، تصریح کرد: هر سال جذب نیروی متخصص داریم و سال گذشته در خوش‌بینانه‌ترین حالت بین ۱۵ تا ۲۰ نفر نیرو به جمع معلمین اضافه شد.

وی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از همکاران بازنشسته می‎شود و این ما را با کمبود نیروی متخصص مواجه می‌‎کند، خاطرنشان کرد: در بخش نیروی انسانی مشکل وجود دارد، اما این موضوع حاد نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، ادامه داد: اگر تعداد یکصد نیروی آموزشی به مجموعه افزوده شود استان همدان از یک پوشش صد درصدی بهره‌مند خواهد شد.

وی اشاره‌ای به شرایط جذب نیروی معلم تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش کرد و گفت: جذب این نیرو‌ها در حوزه تخصصی تربیت‌بدنی نیست و کار‌های استخدامی و جذب معلمان از طریق بخش جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش در هر استان صورت می‌گیرد که این مهم با توجه به استاندارد‌های تعریف شده سهمیه برای هر استان در نظر گرفته می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در سال ۸۹ یک ردیف استخدامی خوب در سطح کشور و استان در نظر گرفته شد که بسیار اقدام مناسب و به جایی بود، افزود: در آن سال به یکباره ۳۵۰ نفر در حوزه تربیت بدنی در استان جذب آموزش و پرورش شد که شاید بتوان آن را یک اتفاق نادر در بخش تربیت‌بدنی قلمداد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر سال در آموزش و پرورش جذب معلمان به صورت پله‌ای و با شیب ملایم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امید است که این تعداد نیرو جبران و روزی برسد که استان از یک پوشش صد درصدی بهره‎مند شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار