مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک موضوع جامد نیست،گفت: افراد بزرگی بنیان انقلاب را پایه‌ریزی کردند و محصول تفکر و دین آن‌ها پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر: ۶۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 12 September 2018
سیدکاظم حجازی گفت: امروز اگر جامعه ما دچار چالش‌های اجتماعی است کارشناسان بر این باورند که باید اعتماد اجتماعی را همان‌گونه که در اوایل انقلاب بود، بسط و گسترش دهیم.

به گزارش ایسنا، حجازی در آئین ادای احترام به مقام شهید مدنی در بیت ایشان، با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسمات یادبود و بزرگداشت‌ها شفاف کردن مسیر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به هر میزان اعتماد مردم به نظام افزایش پیدا کند یقینا ایستادگی آن‌ها در برابر چالش‌ها بیشتر خواهد شد و راهکار اصلی افزایش اعتماد مردم توجه به ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

حجازی با بیان اینکه کسانی‌که از قبل انقلاب در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کردند و به شیوه‌های مختلف به شهادت رسیدند امروزه به عنوان اسوه‌های انقلاب شناخته می‌شوند، افزود: به عنوان مثال در باب الگو برای معلمان از شهید مطهری و برای مدیران و کارمندان از شهید رجایی و باهنر یاد می‌کنیم به طوریکه این افراد شخصیت بزرگ و جذابی برای عامه مردم داشتند.

وی خاطرنشان کرد:برای معلمان باید ابعاد رفتاری شهید مطهری را معرفی کنیم که امروزه آن‌ها اعتماد اجتماعی را در مردم به وجود آورند تا با وجود چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو بتوانند پشت بدنه انقلاب باشند.

حجازی با بیان اینکه هر طلبه باید غایت راه خود را همچون شهید مدنی ببیند، تصریح کرد: باید این انتظار را داشته باشیم که هر طلبه که وارد مسجد می‌شود نه تنها امام جماعت بلکه امام آن محله باشد و هر موضوعی در محله بر اساس دیدگاه او پیش رود.

وی با بیان اینکه ایشان در زمان خفقان طاغوت به ایجاد درمانگاه مهدیه برای محرومان اقدام کرد، افزود: صندوق قرض‌الحسنه مهدیه که امروز سالم‌ترین صندوق‌هاست، در دهه ۴۰ به دست آیت‌الله مدنی شکل گرفت.

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی همدان بیان کرد: اگر الگو‌های انقلاب به درستی معرفی شوند و از آن‌ها تبعیت مناسبی صورت گیرد یقینا انقلاب در مسیری که گام برداشته مستحکم‌تر از قبل خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با بیان اینکه نهضت عاشورا به علت الهی بودن آن ماندگار شده است، اظهار کرد: سرشت طبیعت بر نسیان نهاده شده است و بعد از مدتی حوادث به فراموشی سپرده می‌شوند، اما واقعه عاشورا با گذشت زمان گویاتر می‌شود.

ناصر عارف با بیان اینکه بسیاری از دشمنان به دنبال فراهم آوردن زمینه‌ای برای فراموشی عاشورا هستند، افزود: فرهنگ عاشورا، فرهنگ الهی است چرا که در طول تاریخ بسیاری از حوادث طبیعی و غیرطبیعی باعث مرگ افراد زیادی شده، اما بعد از گذشت سال‌ها ماندگار نشده‌اند و جنبه آموزشی ندارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عاشورا بوده است، ادامه داد: یاد و خاطره شهدای انقلاب نیز به علت داشتن اهداف متعالی باید زنده نگه‌داشته شود.

عارف با بیان اینکه دشمنان و ساده‌لوحانی در داخل کشور به دنبال این هستند که غبار فراموشی بر ایثارگری‌ها افشانده شود، عنوان کرد: تا زمانی‌که روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در راه خدا زنده بماند، جامعه از حالت ایستایی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه علما نقش مهمی در تربیت جوانان و هدایت جامعه بر عهده داشتند، افزود: بدون شک شهدا بصیرت خود را از همجواری با علما کسب کردند تا در راه خدا و اهل‌بیت (ع) قدم بردارند.

عارف با بیان اینکه شهید مدنی در همدان در رهبری و هدایت انقلابیون نقش داشت، اظهار کرد: بعد از گذشت ۳۸ سال همچنان مردم همدان از اقدامات و کار‌های این شهید با احترام یاد می‌کنند همچنین بیت شهید مدنی در زمان سکونت وی در همدان کانون انقلابیون بوده و انقلاب در همدان از این نقطه آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار