یک مدرس حوزه و دانشگاه در همدان گفت: پرهیز از انحراف و پرهیز از مشکل‌تراشی و خرافه‌گویی باید در دستور کار مداحان و منبری‌ها قرار گیرد چرا که این کار نه تنها جوان را جذب اسلام نمی‌کند بلکه فقط او را خرافه‌پرست می‌کند.
کد خبر: ۶۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 12 September 2018
حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی‌یمین ضمن عرض تسلیت ایام محرم گفت: نخستین وظیفه روحانیت پاسخگویی به شبهات است و این فرصتی برای جذب نیروی جوان به شمار می‌‌آید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌یمین در نشست تخصصی مبلغان، هیئت امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان، افزود: یکی از وظایف ما تبلیغ و بحث ضرورت آفت‌شناسی است و قبل از هر عملی ابتدا باید پایه و اساس مبلغ درست باشد به طوریکه اگر شناخت به خوبی صورت نگیرد و نتوانیم گذر زمان را به خوبی بفهمیم این شناخت یک آسیب و آفت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نقد در همه زمینه‌ها برای مبلغان صورت گیرد، تصریح کرد: یک مبلغ باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و جنبه نقد از اطرافیان خود را داشته باشد و یک نقد باید بسیار جدی گرفته شده باشد چرا که هر عیبی که اصلاح نشود، موجب آسیب و آفت می‌شود.

حسینی‌یمین با بیان اینکه عدم اعمال تبلیغ عملی یکی دیگر از آسیب‌هایی است که می‌تواند پایه و اساس یک دین را خراب کند، عنوان کرد: متأسفانه دیگر آسیبی که وجود دارد این است که تبلیغ و مداحی به یک منبع درآمد و رسما به یک شغل تبدیل شده و این یک بدبختی و آسیب جدی است.

این مدرس افزود: سوءاستفاده از مزاج مردم آسیب دیگری است که بعضی از مداحان و منبری‌ها مطابق میل صاحب مجلس و صاحب منصب حرف می‌زنند تا بتوانند جایی در دل صاحب‌منصبان باز کنند.

حسینی‌یمین با بیان اینکه بعضی مداحان مجلس را با راه‌های بسیار نامناسب گرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مجلس گرم‌کنی‌ها به هیچ دردی نمی‌خورد چرا که عزای عاشورایی باید همراه با بصیرت باشد و گریه با صدای بلند کافی نیست.

وی در پایان با اشاره به هدف عزاداری‌های حسینی گفت: هدف اصلی عزاداری‌ها شناخت درست و توبه حقیقی است و برای رسیدن به اهداف دنیوی هیچ فایده‌ای ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار