معاون دادستان همدان گفت: آموزه‌های دینی باید فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۶۵۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 12 September 2018
حجت‌الاسلام و‌المسلمین براتی با بیان اینکه متأسفانه ما در حفظ شعائر کوتاهی کرده ایم عنوان کرد: اگر به دنبال بزرگداشت محرم و واقعه عاشورا هستیم باید شعائر حسینی را در عاشورا و محرم حفظ کنیم.

به گزارش ایکنا،وی در جلسه مشترک ستاد اربعین و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان اظهار کرد: زنجیز زنی، روضه خوانی، سینه زنی و ... همه بخشی از شعائر محرم است، هدف امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که این همان مبارزه با برخی خرافات و بدعت‌های نادرست در عزاداری است.

حجت‌الاسلام براتی با بیان اینکه باید فرهنگ عاشورا نهادینه شود اضافه کرد: اثرات و دستاورد‌های محرم که بی شک ارزش‌های والایی است پس از پایان این ماه باید بر زندگی فردی و اجتماعی افراد تأثیر گذار باشد.

معاون دادستان همدان با بیان اینکه متأسفانه ما در حفظ شعائر کوتاهی کرده ایم ادامه داد: اگر به دنبال بزرگداشت محرم و واقعه عاشورا هستیم باید باید شعائر حسینی را در عاشورا و محرم حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز گفت: یکی از مأموریت‌های این مجموعه در ماه محرم و صفر، اجرای نیات واقفین در قالب نذورات و مساعدت به هیئات مذهبی است.

وی با بیان اینکه در آستان مقدس بقاع متبرکه شهرستان همدان مراسم عزاداری برگزار خواهد شد افزود: همزمان با دهه اول محرم ۲۰ نفر از مبلغین اعزامی از قم برنامه‌های تبلیغی این ایام را در مناطق محروم پوشش خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در روز عاشورا تجمع عزاداران حسینی در میدان امام برگزار خواهد شد گفت: روز سه شنبه، ۲۰ شهریور ماه دوره آموزشی مبلغین، خادمین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان در محل حسینیه سیدالشهدا برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار