مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی فقط در دانشگاه‌های دارای نهاد نمایندگی برگزار می‌شود، گفت: طرح ضیافت اندیشه طی سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان به صورت سراسری و کلی برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این طرح فقط در دانشگاه‌های پیام‌نور برگزار می‌شود چرا که این دانشگاه قانون مختص این طرح را دارد.
کد خبر: ۶۵۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 12 September 2018
حجت‌الاسلام رضا محمدی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی با حضور دانشجویان دختر و پسر به مدت ۱۰ روز در دانشگاه پیام‌نور در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رضا محمدی افزود: بخشی از دلایل دیگر که باعث شد زمان برگزاری این طرح با سال‌های گذشته متفاوت باشد، مربوط به تصمیم‌گیری نهایی دانشگاه مرکز و بخش دیگر مربوط به مناسبات و تعطیلات دانشگاه، شرایط فیزیکی و آموزشی دانشجویان است. 

محمدی با اشاره به اینکه قانون برگزاری طرح ضیافت اندیشه در تمام دانشگاه‌های استان وجود دارد و الزامی برای برگزاری آن نیست، ادامه داد: تمام دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان همدان برای شرکت در طرح ضیافت باید به دانشگاه پیام نور مرکز همدان مراجعه کنند که در این دوره حدود ۳۲۰ نفر شرکت کردند.

وی درباره نحوه هزینه‌کرد مبالغ دریافتی از دانشجویان برای ثبت‌نام در طرح ضیافت خاطرنشان کرد: تمام مبالغ به حساب نهاد رهبری واریز و پرداخت شده به طوریکه بخش عمده این هزینه‌ها مربوط به اساتیدی است که برای تدریس به این طرح دعوت شده‌اند، موارد مصرف دیگر این مبالغ مربوط به بخش هزینه‌های مصرفی مانند پذیرایی از دانشجویان بوده و در نهایت اگر از هزینه‌های پرداختی مبلغی اضافه بماند در مسائل فرهنگی هزینه می‌شود همانند دوره‌های قبل که براساس معیار‌های تعریف شده یا به صورت قرعه‌کشی جوایزی به افراد داده می‌شد. 

محمدی با اشاره به دو بخش آموزشی و فرهنگی طرح یادآور شد: بخش آموزشی در چهار سرفصل برگزار می‌شود که شامل انقلاب اسلامی، مبانی اسلامی، اخلاق اسلامی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه است. در این طرح ۵ کلاس و در دو زمان صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ برای دانشجویان دختر و از ساعت ۱۲ تا ۱۶ برای دانشجویان پسر برپا می‌شود.

وی اعلام کرد: در دوره‌های قبل بخش فرهنگی هم همراه با بخش آموزشی برگزار می‌شد، اما در این دوره به علت فشرده بودن زمان برگزاری و مراعات حال دانشجویان به علت شاغل بودن برخی دانشجویان، برگزار نشد و در عوض دانشجو را به یک سامانه مجازی هدایت کردیم تا در این سایت سرفصل تعریف شده را طی و گواهی مربوطه را دریافت کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور همدان در بخش پایانی سخنانش هدف از برگزاری طرح ضیافت را کمک به حوزه باورسازی دانشجویان دانست و گفت: هرچند اجرای این طرح الزامی نیست، اما نباید این فرصت را از دست داد چرا که این دوره باعث شناخت عمیق افراد نسبت به مسائل می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دیگر تسهیل کار افراد است، خاطرنشان کرد: برگزاری طرح ضیافت اندیشه از وظایف نهاد رهبری است و واحد آموزش دانشگاه به لحاظ قانونی اجازه برگزاری این طرح را ندارد. عموم کسانی‌که در این طرح شرکت می‌کنند یا در ترم‌های آخر مشغول تحصیلند یا و برای فارغ‌التحصیل شدن باید واحد‌های معارفی را گذرانده باشند و اگر این طرح برگزار نشود زمان تحصیل این افراد یک ترم اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار