معاون سیاسی، امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز دشمن خود می‌داند هیچ فشاری نمی‌تواند این ایستادگی را بشکند و بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند، افزود: دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی نقشه‌های خود را دنبال می‌کند و باید همه هوشیار باشیم.
کد خبر: ۶۵۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 11 September 2018
سعید شاهرخی با بیان اینکه با نمایش قدرت و اقتدار می‌توانیم دشمن را از میدان بیرون کنیم، گفت: دشمن درصدد ایجاد فاصله بین مردم، حاکمیت و ارزش‌هاست.

به گزارش فارس، شاهرخی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: امید است توفیقی حاصل شود تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم دین خود را به شهدای انقلاب ادا کنیم و نزد آن‌ها روسفید باشیم، افزود: باید برای اجرای برنامه‌ها دستورالعمل بسیار دقیق و حساب شده باشد.

معاون سیاسی ـ. امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس متقارن با ۴۰ سالگی انقلاب است و این موضوع اهمیت آن را دوچندان کرده است، عنوان کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب از همان روز‌های نخست پیروزی تلاش کردند تا به این انقلاب خدشه وارد کنند، اما به فضل الهی نتوانستند و هر بار شکست خوردند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و دشمن با تحریم‌های مختلف تصمیم دارد ما را به زانو درآورد، گفت: امروز ما با دشمن در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم که آن را با روش‌های غیرانسانی به ما تحمیل می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه دشمن با تحمیل جنگ به کشور سال‌هاست که دشمنی خود را با ما در زمینه‌های مختلف ادامه داده، اما نتیجه نگرفته است، تصریح کرد: آن‌ها در این برهه از زمان فشار را مضاعف کردند تا بین مردم، حاکمیت و ارزش‌ها فاصله ایجاد کنند، اما این خیالی باطل است.

وی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی کشور ما نشان داده که مردم در مقابل هر قلدری ایستادگی می‌کنند، یادآور شد: در این جنگ اقتصادی رسالت ما سنگین است هر چند که مردم و مسؤولان در این شرایط به لطف خدا و رهنمود‌های مقام معظم رهبری سربلند بیرون خواهند آمد.

معاون سیاسی ـ. امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه وظیفه مسؤولان این است که در زمان ۴۰ سالگی انقلاب خدمات آن را به مردم یادآوری کنیم، تصریح کرد: عزت، آزادگی و استقرار حکومت مردمسالاری از جمله خدماتی است که باید نسل به نسل منتقل شود.

 وی با اشاره به اینکه هیچ کشور و ملتی قلدری را برنمی‌تابد، گفت: با ایستادگی در برابر دشمن این راه را با صلابت طی خواهیم کرد و مشکلات را با همدلی کنار خواهیم زد.

شاهرخی با بیان اینکه یادآوری دوران دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ برای ملت است، اظهار کرد: این دوران جلوه‌ای از ایثارگر و شهادت بود که با ایستادگی در برابر دشمن ابرقدرت‌ها را به زانو درآوردیم.

معاون سیاسی ـ. امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه مردم در زمان جنگ در مقابل زورگویی دشمن ایستادگی کردند، عنوان کرد: امروز نیز با تحمل سختی‌ها در برابر فشار اقتصادی نیز ایستادگی خواهند کردند تا نتیجه مطلوب را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه باید از راهی که شهدا طی کردند استفاده کنیم چراکه آن‌ها سرمایه‌های جامعه هستند، خاطرنشان کرد: همه برکتی که این نظام و انقلاب دارد به برکت رشادت‌ها و هزینه‌هایی است که با خون شهدا داده شده است.

شاهرخی با بیان اینکه خون شهدا ریشه انقلاب و نظام را مستحکم کرده و امروز به برکت این خون، کشور در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد، ادامه داد: این ایستادگی مردم دشمن را عصبانی کرده و ما باید آثار ارزشمند را در جامعه حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس جلوه‎هایی از ایثار و رشادت جوانان این مرزوبوم را نشان می‌دهد، افزود: باید این فرهنگ را به نسل‌های مختلف منتقل کنیم.

معاون سیاسی ـ. امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با اظهار گلایه از نبود مدیر و یا مسؤول اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه گفت: جای تعجب دارد که چرا مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه نیست! خواستم که این موضوع بررسی شود، زیرا معتقدم باید فرهنگ ارزشی و دینی برای نوجوانان و جوانان در آموزش و پرورش دیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها برای جوانان گفته شود تا ایجاد روحیه کند، بیان کرد: این خود می‌تواند برای نسل جدید روحیه نقش‌آفرین تولید کند و تکرار وقایع به ویژه در دهه اول انقلاب برای نسل جوان بسیار سازنده است.

شاهرخی ادامه داد: دشمن با ایجاد شبهه‌افکنی قصد دارد ارزش‌ها را به چالش بکشد و ما باید شفاف‌سازی کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید در دستورالعمل ارسالی خود نقش‌آفرین بوده و گزارشی به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: باید ستاد‌ها را در شهرستان‌ها فعال کرده و آن‌ها را در جریان کار قرار دهید ضمن آنکه باید مستندسازی کنید تا بتوانیم در آینده از آن استفاده کنیم.

معاون سیاسی ـ. امنیتی ـ. اجتماعی استاندار همدان با اشاره به سخنان مطرح شده در جلسه در خصوص تقارن برنامه‌های هفته دفاع مقدس (ره) با مراسم روز سوم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: اینکه برنامه رژه به روز بعد آن موکول شود امکان‌پذیر نیست و ممکن است تبعاتی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دو راهکار برای حل مشکل وجود دارد، گفت: ساعتی انتخاب شود که با ساعت مراسم روز سوم تداخل نداشته باشد و دیگر آنکه از طولانی شدن برنامه کاسته و به کیفیت توجه شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه سعی کنید برنامه از ساعت ۷.۳۰ صبح آغاز و حداکثر تا ساعت ۹ تمام شود، افزود: باید برنامه در همان میدان باباطاهر برگزار و تداخلی هم با برنامه‌های محرم نداشته باشد و این مهم را باید بتوانیم مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم رزمایش سراسر محمدرسول الله (ص) شاهد حضور ۲۲ هزار بسیجی از سراسر استان هستیم، خاطرنشان کرد: این مهم کار بسیار بزرگی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چرا که با نمایش قدرت و اقتدار می‌توانیم دشمن را از میدان بیرون کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار