رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در رابطه با ۲ نژاد موجود زنبورعسل در ایران گفت: متأسفانه با بی‌توجهی و بی‌اهمیتی شاهد انقراض و نابودی زنبوران بومی ایران هستیم.
کد خبر: ۶۵۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 10 September 2018
قاسم اسدیان با اشاره تعداد، انواع و نژاد زنبورعسل در سطح جهان مطرح کرد: بیش از ۲۰ هزار نوع و ۲۴ نژاد زنبورعسل در دنیا وجود دارد که ۲ نژاد از زنبوران عسل در ایران مشغول تولید عسل هستند.

به‌گزارش ایسنا، اسدیان در مراسم شکرگزاری برداشت عسل استان همدان، با اشاره به اهمیت و ارزش زنبورعسل در زندگی کنونی انسان، اظهارکرد: منهای ارزش اقتصادی، عسل باعث درمان بیماری‌های بزرگی مانند سرطان است و ارزش دارویی بسیاری دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه یک سوم غذای جهان توسط زنبورعسل تولید می‌شود، افزود: ۸۰ درصد گیاهان با گرده‌افشانی محصول تولید می‌کنند به طوریکه زنبوران تنها موجود بر روی زمین هستند که از نظر تغذیه با انسان شریک نبوده و ضرری به‌انسان نمی‌رسانند.

وی با اعلام آمادگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان برای همکاری با زنبورداران و مسئولان مربوطه توضیح داد: برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های مختلف برای زنبورداری، شناسایی زمین‌های مرغوب برای نصب کندو و شناسایی افراد توانا از جمله امور لازم برای همکاری ما به منظور رسیدن به‌بهره‌برداری درست و مفید از زنبوران عسل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار