نمایشگاه توانمندی‌های تعاون با حضور صندوق کارآفرینی امید و مشارکت ۸۰ تعاونی تولیدی، خدماتی از سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۵۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 09 September 2018
نمایشگاه توانمندی‌های تعاون با حضور صندوق کارآفرینی امید و مشارکت ۸۰ تعاونی تولیدی، خدماتی از سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق کار افرینی امید، این نمایشگاه توسط حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد و تعاونی‌های تولیدی و خدماتی، توانمندی‌های خود در رسته‌های مختلف را به معرض نمایش گذاشتند.

لازم به ذکر است در این مراسم سه سامانه «مشوق‌ها و حمایت ها»، «صادرات و واردات تعاونی ها» و رسیدگی به شکایت اعضای تعاونی‌ها افتتاح شد و کلانتری با اشاره به نقش تعاونی‌ها در کوچک سازی دولت و واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های تعاونی گفت: در پنج سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ تعاونی جدید ایجاد شد که در نتیجه ۷۶ درصد از نظر تعداد تعاونی رشد داشته ایم. همچنین ۳۵۳ هزار شغل جدید از محل اقتصاد تعاونی‌ها ایجاد شد که رشد ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی درباره وام ویژه اشتغال تعاونی‌های روستایی گفت: در طرح روستا تعاون ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان از ۴ بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک زیرمجموعه وزارت ارتباطات پرداخت شده و پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.
 
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها هستند، گفت: از آنجایی که تعاونی‌ها را خود اعضا اداره و کنترل می‌کنند کمترین فساد در مجموعه تعاونی‌ها شاهدیم، همچنین شرکت‌های تعاونی نقش موثری در فقرزدایی از مناطق محروم ایفا می‌کنند، چرا که با استفاده از پول‌های خُرد مردم تعاونی‌ها ایجاد شده و علاوه بر ایجاد اشتغال به جمع آوری نقدینگی نیز می‌پردازند. با توجه به اینکه تعاونی‌ها جزء SME‌ها هستند با هر تعاونی جدید به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ شغل ایجاد می‌شود.

صندوق کارآفرینی امید نیز مانند سنوات گذشته با رویکر حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک و همچنین حمایت از اشتغال به روستاییان و عشایر کشور در این نمایشگاه حضور فعالی دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار