رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: امسال ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور پیش بینی شده که از این میزان صد درصد آن جذب شده است.
کد خبر: ۶۵۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 09 September 2018
 مهرالله رخشانی مهر گفت: بیش از ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی کشور نیازبه تخریب و بازسازی دارد. 

به گزارش فارس، رخشانی مهر در بازدید از مدارس شهرستان رزن اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کار و با وجود جذب این میزان اعتبار، این اعتبارات کفاف تعمیر و تجهیز مدارس کشور را نمی‌دهد.

وی تنها راه حل این مشکل را استفاده از بند ۳ ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: در این بند آمده است مبلغ ۳ میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای تخریب و بازسازی مدارس کشور در نظر گرفته شود که دنبال انجام این برنامه هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات در دو سال گذشته گفت: در سال ۹۵ تخصیص اعتبارات سازمان نوسازی مدارس ۱۰ درصد در سال ۹۶ نزدیک به ۴۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس کشور نسبت به سرانه میانگین که ۵.۲ متر مربع است افزود: ۱۱ استان کشور زیر این میانگین قرار دارند.

رخشانی اظهار کرد: سرانه استانداردی که تعریف شده بر اساس استاندارد‌های جهانی ۸.۴ متر مربع است که با آن فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه اولویت امروز ما رساندن ۱۱ استان کشور به خط میانگین کشوری است، ادامه داد: در همین خط میانگین حدود ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی فرسوده و نیازمند مقاوم سازی است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اولویت‌های این سازمان در سال جاری گفت: امسال سه اولویت رساندن استان‌های محروم به خط میانگین، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در مناطق مهاجرپذیر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهاجرت‌های مردم و مکان‌یابی نادرست در ساخت مدارس موجب شده تا تعداد یاز مدارس خالی از دانش‌آموز شوند افزود: این مدارس خالی شده جزو آمار ۵.۲ متر مربع است و اگر این آمار را کم کنیم از سرانه میانگین کم می‌شود.

رخشانی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی ما به ناچار مجبوریم شروع به ساخت مدارس جدید کنیم.

نماینده مردم رزن در مجلس هم از تکمیل استخر دانش‌آموزی این شهرستان تا پایان مهرماه سال آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه چند سال پیش شروع شده که به علت نبود اعتبار این پروژه نیم تمام رها شده بود که در تلاشیم با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا مهرماه سال آینده این پروژه تکمیل شود.

حسن لطفی افزود: عملیات اجرایی ساخت پنج مدرسه از ۹۵ شروع شده بود که از این تعداد چهار مدرسه ۹۰ درصد و یک مدرسه نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که قرار شد ین پنج مدرسه تکمیل و تجهیز شود.

وی با بیان اینکه با قول مساعد رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ساخت ۲ باب مدرسه در شهرستان رزن انجام می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از این مدارس در بخش قروه درجزین و دیگری در بخش سردرود ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان هم با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس استان تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است گفت: ۳۵ درصد مدارس استان همدان در برنامه است تا در صورت تامین اعتبار بازسازی شود.

فرزاد تیموری افزود: یکی از منابع مهم تخریب و بازسازی از طریق منابع ملی است که هر ساله از جانب سازمان نوسازی مدارس کشور برای استان اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار