مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی همدان گفت: یکی از راه‌های عملی جهت کاهش نرخ بیکاری به خصوص در میان قشر تحصیل کرده دانشگاهی، تعاون و همکاری میان افراد در قالب شرکت‎های تعاونی است؛ لذا تعاونی‎ها در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم، توسعه مشارکت‌های جمعی و تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی نقش مؤثری دارند.
کد خبر: ۶۵۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 03 September 2018

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی همدان گفت: یکی از راه‌های عملی جهت کاهش نرخ بیکاری به خصوص در میان قشر تحصیل کردة دانشگاهی، تعاون و همکاری میان افراد در قالب شرکت‎های تعاونی است؛ لذا تعاونی‎ها در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم، توسعه مشارکت‌های جمعی و تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی نقش مؤثری دارند.
 
به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان، احمد توصیفیان افزود: یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشور‌های در حال توسعه کمبود سرمایه است. همین سرمایه کم نیز بدلیل نبود فرهنگ سرمایه گذاری، صرف فعالیت‌های غیراقتصادی می‌شود. شرکت‌های تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه‌های سالم اقتصادی قادرند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت نموده و این سرمایه‌ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها به موجب بهره گیری از مدیریت مشارکتی حضور عامه مردم و اصل خودیاری، کانون‌های اقتصادی مردمی هستند که یک جریان بالنده اقتصاد سالم را تشکیل می‌دهند؛ جریانی که مبارزه و پیش گیری از آلودگی‌های اقتصادی مانند احتکار، تورم، واسطه گری و گران فروشی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و مردم را به عنوان گروه‌های فعال اجتماعی، در فرآیند توسعه اقتصادی، سهیم می‌سازد. جمهوری اسلامی با تقویت تعاونی ها، حس احترام به نفس و خودآگاهی را در میان طبقات متوسط و محروم جامعه تقویت می‌کند و آن‌ها را از قدرتی که در اختیار دارند، آگاه می‌سازد.

توصیفیان گفت: در اولین روز از هفته تعاون که به نام " جامعه پذیری فرهنگ تعاون و توسعه کسب و کار‌های تعاون " نام گذاری شده است به صورت همزمان از ۴۵۰ پروژه حوزه تعاون در کشور به صورت ویدئو کنفرانس رو نمایی شد.

وی افزود:همزمان در استان همدان نیز ۳۸ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۲۷۱ نفر بارگرایش‌های مختلف افتتاح گردیده است که از این ۳۸ طرح ۱۰ تعاونی با فرصت شغلی ۱۱۴ نفر در رشته صنعتی، ۲ تعاونی با فرصت شغلی ۱۲ نفر در رشته عمرانی،۴ تعاونی با فرصت شغلی ۳۶ نفر در قالب روستا تعاون، ۱۸ تعاونی با فرصت شغلی ۸۵ نفر در رشته خدمات و ۴ تعاونی با فرصت شغلی ۲۴ نفر در رشته کشاورزی آغاز به فعالیت کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
درود بر مدیرکل ساعی و پر تلاش تعاون کار و رفاه اجتماعی آقای دکتر دوستت داریم کاش همه مدیران همدان مثل شما بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار