همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی ۵ تا ۷ شهریورماه میزبان برخی از کشور‌های آسیایی عضو ACD بود و دبیرخانه رویداد همدان ۲۰۱۸ با ۱۴ کمیته میزبانی از کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ را با تمام توان پیش برد.
کد خبر: ۶۵۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 03 September 2018

همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی ۵ تا ۷ شهریورماه میزبان برخی از کشور‌های آسیایی عضو ACD بود و دبیرخانه رویداد همدان ۲۰۱۸ با ۱۴ کمیته، میزبانی از کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ را با تمام توان پیش برد.
 
 
به گزارش تابناک همدان، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با کمیته اطلاع رسانی همدان ۲۰۱۸ عنوان کرد: همدان فراتر از انتظار عمل کرد.
 
محمد ابراهیم لاریجانی گفت: در نگاهی به چگونگی برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ سه محور محتوا، نحوه برگزاری عملیات اجرایی و تعاملات بین‌المللی مورد توجه است و این محور‌ها زاوایای ارزیابی چگونگی عملکرد همدان در کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ می‌تواند باشد.
 
وی افزود: این کنفرانس از جمله محدود رویداد‌هایی بود که پنل‌های تخصصی را با گستره مخاطب مطلوب برخلاف دیگر پنل‌ها برگزار کرد. همواره در کنفرانس‌های دیگر پنل‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند، اما در همدان حضور علاقمندان و انتخاب اساتید مرتبط و مسلط همچنین محل برگزاری پنل‌ها به گونه‌ای بود که در کنار موضوعات تخصصی آن توانست به یک محور اصلی در رویداد تبدیل شود.

لاریجانی تصریح کرد: در بخش دیگر ارزیابی کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ می‌توان به بازدید‌های برنامه‌ریزی شده برای میهمانان کنفرانس اشاره کرد این بازدید‌ها دارای محتوای مطلوب که شامل طبیعت، فرهنگ و بافت تاریخی استان می‌شد و به واقع از معدود رویداد‌هایی بود که معرفی پتانسیل‌های سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همدان مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گرفته بود.
 
مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در زاویه دوم از لحاظ نحوه برگزاری و عملیات اجرایی شاهد این مهم بودیم که برای همه اجزا برنامه‌ریزی کارشناسانه‌ای اتفاق افتاده بود از جمله چگونگی اقامت، پذیرایی، هماهنگی برای راهنمایی و اطلاع‌رسانی خبرنگاران و موارد دیگر به صورت منظم در کنفرانس بین‌المللی همدان دیده شده بود. 

نکته حائز اهمیت اختصاص جایگاه‌های اختصاصی به خبرنگاران راهنمایان و عوامل اجرایی بود و مهمتر از همه اینکه بدون آنکه ریخت و پاش اضافه شود کنفرانس در سطح مطلوبی به صورت محترمانه میزبان مدعوین بود و این یک شاخص حائز اهمیت است. 

نمی‌توان از حضور به موقع خودروها، هماهنگی مطلوب راهنمایان گردشگری، و تکاپوی خبرنگاران در انعکاس رویداد چشم‌پوشی کرد به نظر می‌رسید آنچه در جزئیات کنداکتور سه روزه دیده شده بود به اجرا درآمد.
 
وی همچنین عنوان کرد: از زاویه سوم در زمینه تعاملات بین‌المللی همدان، به واسطه این رویداد استان میزبان ۱۶ کشور و چهل مهمان بود و این اتفاق مطلوبی را در زمینه آشناسازی میهمانان خارجی رقم زد و حتی می‌توان در برابر برخی انتقادات که می‌گویند سطح میهمانان یا تعداد کشور‌ها پایین بود؛ عنوان کرد، تعداد حضور میهمانان خارجی هیچ ارتباطی به برگزار کنندگان کنفرانس ندارد بلکه این اتفاق تابع شرایط موجود است، شرایطی که به حوزه‌های ارتباطات بین‌الملل کشور، سیاست موجود و حتی موضوع کنفرانس مرتبط می‌شود.
 
حتی خود ما در پاسخ به دعوت‌های بین‌المللی برای حضور در چنین کنفرانس‌هایی در کشور‌های دیگر ممکن است ۵۰ درصد از این رویداد‌ها را برای حضور انتخاب کنیم پس کنفرانس همدان ۲۰۱۸ هم برای مدعوین از این قاعده مستثنی نبود. 

محمد ابراهیم لاریجانی خاطر نشان ساخت: نباید توقع داشته باشیم که همه اعضای ACD در این کنفرانس حضور داشته باشند بلکه حضور مرتبطان به حوزه گردشگری تخصصی و به ویژه دبیر کل ACD فرصتیشاخص در میزبانی از این کنفرانس بود.

حداقل دستاورد این میزبانی برای میهمانان خارجی حاضر در کنفرانس و اجرای تور آشناسازی همدان و ایجاد انگیزه و علاقه برای اینکه هیأت خارجی در تمام برنامه‌ها حضور داشته باشند مورد توجه بود حتی دبیر کل ACD تا روز آخر از هیچ یک از برنامه‌های پیش‌بینی شده جدا نشد و این نشان دهنده نقطه قوت مجریان برنامه‌ها بود در کنار این موارد لازم است به برگزاری دو نشست کمیته فنی و همکاری‌های مشترک با عراق و افغانستان اشاره کرد که هر کدام به انعقاد تفاهم نامه‌ای با محوریت این رویداد منتهی شد.

وی در پایان متذکر شد: لازم به ذکر است در حاشیه این کنفرانس بیش از ۱۰ نشست غیررسمی، اما تخصصی با نتایج ارزنده برگزار شد نشست‌هایی که حتی به انعقاد تفاهم‌نامه و رسیدن به فصل‌های مشترک همکاری ختم می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار