کارگاه آموزشی ACLS و ATLS برای پزشکان تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر سراسر کشور در استان همدان در حال برگزاری است که هدف از برگزاری این کارگاه بروز کردن دانسته‌های پزشکان تیم درمان اضطراری است.
کد خبر: ۶۴۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 28 August 2018
کارگاه آموزشی ACLS و ATLS برای پزشکان تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر سراسر کشور در استان همدان در حال برگزاری است که هدف از برگزاری این کارگاه بروز کردن دانسته‌های پزشکان تیم درمان اضطراری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هلال احمر استان همدان، دکتر عباس خاکسار عشاق معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اهداف این کارگاه گفت: کارگاه ACLS و ATLS در همدان شروع شده و تا دوروز آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این کارگاه برای بروز کردن دانسته‌های پزشکان تیم درمان اضطراری است که مباحثی از جمله احیای قلبی و ریوی پیشرفته، مدیریت راه هوایی، اندیکاسیون مراقب از راه هوایی و آشنایی با تجهیزات مختلف و روش‌های نوین و پیشرفته مدیریت راه هوایی در این کارگاه بصورت عملی تدوین خواهد شد.

خاکسار ادامه داد: اقدامات پایه و پیشرفته BLS در نوزادان، کودکان و بزرکسالان، روش‌های برخورد با "برادی کاردی و تاکی کاردی" در حوادث، اناتومی و فیزیولوژی مقدمات ATLS، شناخت تروما و انواع بیمار ترومایی از دیگر مباحث علمی و عملی این کارگاه خواهد بود.

دکتر خاکسار با اشاره به حضور پزشکان از ۳۲ استان در این کارگاه و بازدید آن‌ها از آثار تاریخی همدان در حاشیه این گردهمایی خاطر نشان کرد: در سال جاری که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است برگزاری این دوره‌ها، جشنواره و گردهمایی‌ها می‌تواند نقطعه عطفی باشد در معرفی استان و قطعاً ۷۰ درصد از این شرکت کنندگان در آینده نزدیک با خانواده میهمان این استان تاریخی خواهند شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان با اشاره به حضور پزشکان عمومی و تخصصی مختلف در تیم درمان اضطراری این معاونت خاطر نشان کردبه علت حضور این تیم در حوادث مختلف، برگزاری باز آموزی‌ها و کارگاه‌های عملی لازمه کار تیم‌ها می‌باشد و، چون برخورد با انواع مصدومین در بحران‌ها و حوادث با ویزیت بیمار در حال عادی بسیار متفاوت است برگزاری این کارگاه‌ها در حفظ آمادگی پزشکان و اعضاء این تیم‌ها، در بروز کردن علم آن‌ها و نیز ایجاد آشنایی با تجهیزات مدرن بسیار موثر خواهد بود.

دکتر عباس خاکسار عشاق با اشاره به اینکه اهداف تیم درمان اضطراری، نجات تخصصی جان مصدومین، حضور و اقدام به موقع در حوادث و بلایا می‌باشد یاد آور شد در یک ماه آینده کارگاه مذکور برای پرستاران و تکنسین‌های درمانی تیم درمان اضطراری هلال احمر استان همدان تکرار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار