رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع میهمانان حاضر در افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی، گفت: جای خوشبختی است که در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم شاهد برگزاری رویداد‌های ارزنده بین المللی با محوریت گردشگری هستیم.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 27 August 2018

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع میهمانان حاضر در افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی، گفت: جای خوشبختی است که در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم شاهد برگزاری رویداد‌های ارزنده بین المللی با محوریت گردشگری هستیم.

به گزارش تابناک همدان، علی اصغر مونسان  با بیان اینکه تحرک و پویایی رویداد‌ها باعث ایجاد انرژی مضاعف برای صنعت گردشگری شده است، خاطرنشان کرد: تبریز ۲۰۱۸، جشن‌های ثبت جهانی آثار ایران، نمایشگاه فاخر مشترک با کشور‌های خارجی و امروز هم همدان ۲۰۱۸ از جمله این رویدادهاست.

وی با بیان اینکه رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغازی برای رویدادی‌هایی است که می‌تواند چندین سال محور قرار گیرد، گفت: در همدان با برنامه ریزی خوب ۵۰ رویداد در دل این رویداد تعریف شده است.

مونسان افزود: خوشبختانه امروزه اقامتگاه‌هایی در روستا‌ها به ویژه توسط جوانان روستایی شکل گرفته که باعث ایجاد اشتغال و تحرک در این بخش شده و شاهد افزایش امید و نشاط اجتماعی و شور و هیجان با تحرک صنعت گردشگری هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان ساخت: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره ایران به ۲۸۰ هتل خواهد رسید.

وی گفت: امروزه تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه باقی نمانده که گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی، بیشترین بازده را دارد.

مونسان ادامه داد: سال ۲۰۱۷ در حالی از سوی سازمان ملل متحد، گردشگری پایدار، ابزار توسعه نام گرفته بود که صنعت گردشگری همچنان به رشد خود ادامه داد. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۷ درصدی و جابجایی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون گردشگر بین المللی بوده ایم.
 
وی با بیان اینکه ایران با تاریخ کهن خود در تمدن جهانی نقش‌آفرین بوده و این تاریخ نیاز به معرفی دارد که از مسیر گردشگری قابل انتقال است، افزود: به ازای هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مرتبط با گردشگری است که اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، یادآور شد: ایران غنای بسیار زیاد و ظرفیت زیادی در حوزه گردشگری دارد به طوریکه یک میلیون اثر تاریخی و ۳۴ هزار اثر ثبت شده نشان می‌دهد کشور ما چه قابلیت‌هایی دارد وهمین پتانسیل‌ها ایران را جزء ۱۰ کشور دارای ظرفیت گردشگری معرفی می‌کند.

مونسان دیگر مزیت ایران برای پذیرش گردشگر را امنیت حاکم بر این کشور دانست و افزود: توجه ویژه دولت به این بخش، اقبال سرمایه گذاران به حوزه گردشگری با توجه به نرخ بالای بازده و علاقه گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور باعث شده روند رو به رشدی را شاهد بوده و در افق چشم‌انداز به پذیرش ۲۰ میلیون گردشگر امیدوار باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درپایان خاطر نشان ساخت: در بخش اجتماعی نیز گردشگری دارای اهمیت بالایی است به طوریکه یکی از مؤلفه‌های توزیع عادلانه ثروت از مسیر گردشگری امکان‌پذیر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار