استاندار همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی، گفت: میزبانی همدان در کنفرانس همدان پایتخت گردشگری آسیا در چند روز آینده از دیگر رویداد‌های مهم پیش رو است که برای آن از ۸ ماه گذشته تاکنون همراه با رسانه‌ها مقدمات مناسبی برای هر چه شایسته‌تر برگزار شدن این رویداد فراهم شده است.
کد خبر: ۶۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 23 August 2018

استاندار همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی، گفت: میزبانی همدان در کنفرانس همدان پایتخت گردشگری آسیا در چند روز آینده از دیگر رویداد‌های مهم پیش رو است که برای آن از ۸ ماه گذشته تاکنون همراه با رسانه‌ها مقدمات مناسبی برای هر چه شایسته‌تر برگزار شدن این رویداد فراهم شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمد ناصرنیکبخت با اشاره به اینکه در برگزاری کنفرانس رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا از وزرا، سازمان‌ها و رؤسای مختلف برای حضور دعوت شده است، افزود: علاوه بر دبیرکل ACD و برخی از رؤسای کمیسیون‌ها که حضور خواهند داشت از ۱۱ وزیر تعدادی از آن‌ها برای حضور در کنفرانس رویداد همدان ۲۰۱۸ اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به حضور معاون اول رییس جمهوردر مراسم کنفرانس همدان ۲۰۱۸، تصریح کرد: معاون اول رئیس‌جمهور در ساعات حضور خود در همدان علاوه بر حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس همدان ۲۰۱۸ هتل امیران ۲ را به نیابت از چند هتل دیگر افتتاح خواهند کرد.

استاندار افزود: باقی پروژه‌هایی که قرار بود توسط معاون اول افتتاح شود به دلیل کوتاه بودن سفر ایشان به هفته‌های آینده موکول خواهد شد که جزء اقدامات هفته دولت محسوب می‌شوند.

نیکبخت در خصوص اعتبارات رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری این اجلاس تاکنون ابلاغ شده که از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: حضور نمایندگان ۳۳ کشور از جمله، ژاپن، عراق، افغانستان، گرجستان، ویتنام، آذربایجان، کره جنوبی، ازبکستان و پاکستان و دبیر کل ACD برای رویداد همدان ۲۰۱۸ قطعی شده است.

خانه مطبوعات همدان به عنوان کمیته اطلاع رسانی سربلند عمل کرده است

نیکبخت با تاکید براینکه همدان لیاقت میزبانی دو رویداد بزرگ بین المللی را دارد، گفت: خانه مطبوعات استان همدان به عنوان کمیته اطلاع رسانی تلاش‌های شایسته‌ای داشته و تا امروز سربلند است.

وی با بیان اینکه همدان بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی دارد، افزود: شرایط طبیعت‌گردی همدان در هیچ کجای منطقه یافت نخواهد شد و همدان شایسته این میزبانی‌ها را دارد.

نیکبخت با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور، وزرا و همه اعضای ستاد کشوری و استانی تلاش ویژه و همکاری بسیار خوبی برای با رویداد همدان ۲۰۱۸ داشته اند، گفت: شعار هفته دولت امسال «شفافیت، پاسخگویی و کار آمدی» است و اگر دولت اعتماد مردم را کسب کند نتیجه آن توفیق نظام و ایران است.

استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری مراسم روز همدان و مراسم بزرگداشتی به مناسبت روز بوعلی سینا و روز پزشک از دیگر رویداد‌های مهم است، افزود: برنامه های مختلفی  به این مناسبت در نظر داریم که آنچه که شایسته همدان است اجرا خواهیم کرد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه از نظر جغرافیایی، تاریخ، بزرگان و مشاهیر و علما نظیر همدان را در منطقه و کشور نداریم، تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ بنای تاریخ، طبیعی، گردشگری و فرهنگی و شرایط آب و هوایی مناسبت از جمله ظرفیت‌های استان همدان است و با توجه به همین لیاقت و شایستگی میزبانی دو رویداد مهم ملی و بین‌المللی به همدان واگذار شد.

برنامه های هفته دولت اعلام شد
وی با اشاره به طرح‌های عمرانی که در هفته دولت به بهر برداری یا کلنگ زنی خواهند شد، افزود: طرح عمرانی، با پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان بهره برداری می‌شود.

استاندار اظهار داشت: در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی ۹۴ طرح با اعتبار یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در استان همدان آغاز خواهد شد.

نیکبخت با اشاره دیگر برنامه‌های هفته دولت اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم؛ سالی که دولت خدمتگزار شفافیت پاسخگویی و کارآمدی را سرلوحه خود قرار داده است.

وی باتاکید بر اینکه ضمن بیان انتقاد سازنده باید طوری عمل شود تا مردم نا امید نشوند، گفت: همزمان با هفته دولت ۵۲۰ پروژه با اعتبار ۷۰۵ میلیارد تومان در استان همدان کلنگ زنی و افتتاح خواهدشد که ۵۸۶ میلیارد تومان آن افتتاح و ۱۱۹ میلیارد تومان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است.
 
دل مردم را با خبرهای منفی خالی نکنید

استاندار همدان همچنین باتاکید بر اینکه دل مردم را نباید خالی کرد و باید مردم را امیدوار کنیم، گفت: اکنون زمان هم افزایی است و نباید شعار‌های ساختارشکنی علیه همدیگر داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار