معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در آیین آغاز دومین جشنواره ملی مبل و منبت شهر ملایر در برنامه شب فیروزه ای، افزود: این فرصت طلایی همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ تحول آفرین و گامی مثبت برای رسیدن به اهداف بزرگ می‌باشد.
کد خبر: ۶۴۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 23 August 2018

شهر ملی مبل و منبت ملایر به رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ پیوست/تنها رقیب مبلمان منبت ملایر کشور ایتالیا استفرماندار ملایر گفت: بیش از پنج هزار کارگاه مبل و منبت در شهرستان ملایر وجود دارد که ۲۰ هزار هنرمند در این هنر و صنعت و هشت هزار منبت کار، در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، فتحی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در آیین آغاز دومین جشنواره ملی مبل و منبت شهر ملایر در برنامه شب فیروزه ای، افزود: این فرصت طلایی همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ تحول آفرین و گامی مثبت برای رسیدن به اهداف بزرگ می‌باشد.

وی تصریح کرد: ملایر شهری فرهنگی، دانشگاهی و تاریخی است و پس از ملی شدن مبل و منبت ملایر، انگور آن نیز در آستانه جهانی شدن است.

فتحی خاطر نشان ساخت: یکی از ویژگی‌های بارز و شاخص این شهر صنایع دستی است، کارگاه‌های بسیار زیادی در سطح این شهرستان وجود دارد که با تولید مبلمان منبت موجب رونق اقتصادی شهر می‌شوند.

فرماندار ملایر ضمن اظهار خرسندی از ملی شدن منبت ملایر گفت: صنعتگران و فعالان مبل و منبت ملایر به این شهر نام و آوازه دیگری بخشیده اند و با همت والا و تلاش بی دریغ هنرخود موجب ملی شدن منبت ملایر شدند.

فتحی افزود: همه دست در دست یکدیگر دادند تا سال گذشته این رویداد ملی رخ داد و به ثبت رسید و این امر گام بلندی در توسعه شهر ملایر است.

وی تصریح کرد: از ۳۰ مرداد تا چهارم شهریور جشن‌های مردمی در بوستان سیفیه و سالن الغدیر و ششم و هفتم شهریور ماه نیز جشن‌های مردمی به ترتیب در شهر جوکار و روستای دهنوآورزمان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اختتامیه دومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر همزمان با عید سعید غدیر خم در باغ تاریخی سیفیه برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

محمودی عضو هیات مدیره بازار مبل ملایر نیز افزود: خودکفایی هنرمندان این شهرستان در تولید مبلمان منبت موفقیتی بزرگ در عرصه صنایع دستی کشور است و تنها رقیب مبلمان منبت ملایر کشور ایتالیا است.

وی تصریح کرد: کشور‌های حوزه CIS، آفریقای جنوبی و کشور‌های عربی تجاری برای بازدید از صنعت مبلمان منبت ملایر به این شهرستان آمده اند تا بتوانیم در قالب تهاتر، صادرات و واردات آن گام برداریم.

عضو هیات مدیره بازار مبل ملایر خبر داد: برای صادرات داخلی مبلمان منبت ملایر به صورت تخصصی ورود پیدا کرده ایم وبه موازات آن در تشکل دیگری برای صادرات خارجی این هنر صنعت برنامه‌ها را هدفمند دنبال می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه سالیان سال سود این هنر صنعت به دست واسطه‌ها می‌رسید اظهار داشت: سال‌ها مبلمان منبت ملایر به صورت کلاف خام به کلان شهر‌های کشور عرضه می‌شد و رنگ و پارچه نیز در این شهر‌ها انجام می‌گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: با ملی شدن این صنعت و تاسیس بازار مبل ملایر که دارای بیش از ۳۰۰ نمایشگاه مبل و منبت است، موفق شدیم تا اندازه قابل قبولی از خام فروشی آن جلوگیری کنیم.

محمودی ادامه داد: با این اقدام ارزش افزوده تولیدات مبل و منبت ملایر عاید صنعتگران این شهرستان شد و از صفر تا صد کار در خود ملایر انجام می‌شود.

در آیین افتتاح دومین جشنواره مبل و منبت ملایر هنرمندان کشورمان همچون "غلامرضا صنعتگر"خواننده پاپ ایران و "عباس غزالی'"و"مرجانه گلچین" بازیگر و "امیر تاجیک "خواننده مهمان شب فیروزه‌ای با ویژه برنامه جشنواره مبل و منبت ملایر بودند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد صیفی کار همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
جالبه به اسم همدان 2018 هست ولی در تبلیغات هیچ اسمی از 2018 نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار