دهمین دوره فوتبال محلات بزرگ‌سالان و اولین دوره فوتبال پایه محلات همدان با حضور ۱۷۰ تیم در زمین‌های خاکی همدان آغاز شده و حال باید از این فرصت برای استعدادیابی ورزشی استفاده کرد.
کد خبر: ۶۴۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 19 August 2018
دهمین دوره فوتبال محلات بزرگ‌سالان و اولین دوره فوتبال پایه محلات همدان با حضور ۱۷۰ تیم در زمین‌های خاکی همدان آغاز شده و حال باید از این فرصت برای استعدادیابی ورزشی استفاده کرد.

به گزارش مهر، تابستان امسال همچون سال‌های گذشته فوتبال محلات و سایر رشته‌های ورزشی با عنوان المپیاد ورزشی محلات شهر همدان برگزار خواهد کرد.

امسال دهمین دوره فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان برگزار خواهد شد، اما سیاست شهرداری همدان در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و فوتبال محلات را در ۳ رده دیگر زیر ۱۸ سال، زیر ۱۵ سال و ۱۲ سال نیز برگزار می‌کند تا بتوانند خروجی خوبی از برگزاری این مسابقات بگیرد و در آینده فوتبال شهر همدان حرف برای گفتن داشته باشد.

شاهد بی‌توجهی‌های زیادی به فوتبال پایه بوده‌ایم

در این سال در فوتبال استان‌همدان شاهد بی‌توجهی‌های زیادی به فوتبال پایه بوده‌ایم، اما رفته رفته سعی شده با تقویت فوتبال همدان در رده‌های پایه طی سال آینده تیم‌های استان نظیر پاس و شهرداری همدان از وارد کردن بازیکن بی‌نیاز شوند.

اگر امروز خوزستان را مهد فوتبال می‌نامیم و میگوییم مازندران بازیکنان فوتبالی فراوانی دارد قطعاً این موضوع حاصل نمی‌شده مگر با توجه به رده‌های پایه بنابراین امروز با کاشتن تخم رده‌های پایه در همدان فردا شاهد رشد و بلوغ فوتبال همدان خواهیم بود.

باید ورزش را به مناطق حاشیه‌نشین سوق داد

اگر نگاهی به بازیکنان حال حاضر و گذشته فوتبال کشورمان بیندازیم بیش از ۹۰ درصد این بازیکنان از خانواده‌های بسیار متوسط و حاشیه شهر در فوتبال مطرح‌شده‌اند پس باید ورزش را به مناطق حاشیه‌نشین سوق داد تا بتوان از دل این مناطق فوتبالیست‌های خوبی کشف کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برگزاری فوتبال محلات اظهار داشت: امسال فوتبال محلات را برخلاف سال‌های گذشته در چند رده سنی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم خروجی خوبی از این رقابت‌ها بگیریم.

سعید خوشبخت افزود: فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان، زیر ۱۸ سال، زیر ۱۵ سال و زیر ۱۲ سال برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: ۵۰ تیم در رده بزرگ‌سالان در ۵ زمین خاکی تفریجان، شورین، حصار، زمین الوند و زمین چیت‌سازیان با یکدیگر در ۱۰ گروه ۵ تیمی رقابت خواهند کرد که درنهایت از هر گروه دو تیم به دور بعدی صعود می‌کنند.

خوشبخت عنوان کرد: در رده زیر ۱۸ سال ۲۰ تیم در زمین حصار، در رده زیر ۱۵ سال ۶۰ تیم در زمین شهرک مدنی و حصار علی‌آباد و در رده زیر ۱۲ سال ۴۰ تیم در زمین‌های مصنوعی پارک‌ها در سطح شهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی بابیان اینکه در رده بزرگ‌سالان امکانات کمتری ارائه‌شده است، بیان کرد: هدف از برگزاری فوتبال محلات در رده بزرگ‌سالان تنها پر کردن اوقات فراغت این افراد بوده به همین دلیل تنها لباس و ساق برای آن‌ها فراهم شده و بیمه و گارد بر عهده خود تیم‌ها است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رده سنین پایه تمامی امکانات از جمله بیمه، ساق، لباس و گارد را در اختیار تیم‌های حاضر در این رده قرار داده‌ایم چراکه در بحث پایه هدف اصلی آموزش است.

راه‌اندازی ۲ مدرسه فوتبال در همدان

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۲ مدرسه فوتبال با کمک شهرداری در همدان راه‌اندازی شده تا بتوانیم در آینده نزدیک بازیکنان خوبی را به سطح کشور معرفی کنیم.

سعید پناه آبادی افزود: هدف اصلی برگزاری فوتبال محلات در رده پایه در سنین زیر ۱۸، زیر ۱۵ و زیر ۱۲ سال این بوده که درازمدت بتوانیم به فوتبال شهر همدان کمک کنیم.

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان با اشاره به اعضای کمیته فوتبال محلات همدان بیان کرد: بنده به عنوان مسئول کمیته فوتبال محلات، مهدی عبدل دبیر کمیته، محمد مهاجری مسئول کمیته برگزاری، میثم ناصرنژاد مسئول کمیته انضباطی، محمدرضا بهرامی عضو کمیته انضباطی و حمید ترک عضو کمیته برگزاری هستند.

پناه آبادی عنوان کرد: همچنین حسین عظیمی مسئول کمیته بزرگ‌سالان، محمد زارعی مسئول کمیته پایه و مصطفی رنجبر مسئول ثبت کمیته پایه خواهند بود.

به دنبال آموزش رده‌های پایه هستیم

وی بابیان اینکه فوتبال محلات می‌تواند فوتبال استان‌همدان را در آینده نه‌چندان دور متحول کند، بیان کرد: توجه به رده‌های سنی پایه از اهداف اصلی امسال خواهد بود و در این راه در ابتدا به دنبال آموزش رده‌های پایه هستیم.

رئیس کمیته فوتبال محلات شهرداری همدان عنوان کرد: از تمامی مستعدین تیم‌های پایه محلات منتخبی را شناسایی خواهیم کرد تا زیر نظر مربیان توانمند استان باشند و قطعاً طی چند سال آینده می‌توانیم ۲۰۰ فوتبالیست خوب را به کشور معرفی کنیم.

بیش از ۳ هزار نفر درگیر المپیاد ورزشی محلات شهر همدان هستند

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار بابیان اینکه بیش از ۳ هزارنفر در چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی شهر همدان در تابستان ۹۷ شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: در بحث فوتبال ۲۷۰ تیم در رده بزرگ‌سالان و تیم‌های پایه، در رشته کشتی ۲۰ تیم در رده نونهالان و نوجوانان و در رشته والیبال آقایان ۳۰ در سطح شهر همدان شرکت کرده‌اند.

امیرحسین اسکندریان افزود: همچنین هندبال بانوان را نیز در رده نونهالان و نوجوانان برگزار خواهیم کرد که در تمام این رشته البسه رایگان در اختیار همه تیم‌ها قرارگرفته است.

وی گفت: امسال این دوره از رقابت‌ها را با عنوان جام سردار شهید علیرضا شمسی‌پور برگزار می‌کنیم.

برگزاری جام بانام سردار شهید علیرضا شمسی پور

اسکندریان عنوان کرد: این شهید در زمان حیات خدمات بسیاری به ورزش استان ارائه کرده و یک الگوی مناسب ورزشی همه جوانان و نوجوانان است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در بحث ورزش محلات از حاشیه‌نشینان شهر همدان هستند، بیان کرد: گسترش ورزش در تمام مناطق از بالای شهر تا پایین‌ترین نقطه شهری از اهداف طرح ورزش محلات است.

وی عنوان کرد: همچنین بحث استعدادیابی، پر کردن اوقات فراغت و دوری از معضلات اجتماعی از مهم‌ترین اهداف ورزش محلات شهر همدان است.

در پایان گفتنی است، امروز ورزش استان‌همدان نیاز دارد در تمامی محلات گسترش پیدا کند تا با کشف استعداد‌ها حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار