مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: بیست و پنجمین فروچاله عمیق استان همدان بر تن زخمی دشت کبودرآهنگ نمایان شد.
کد خبر: ۶۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 19 August 2018
مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: بیست و پنجمین فروچاله عمیق استان همدان بر تن زخمی دشت کبودرآهنگ نمایان شد.

به گزارش مهر، فرونشست سطح زمین بر اثر برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی یکی از رویداد‌هایی است که در استان همدان مشاهده‌شده، اما در این میان سهم دشت کبودرآهنگ از فروچاله‌های ایجادشده در دشت‌های استان همدان به‌مراتب بیشتر از دیگر دشت‌ها است.

عده‌ای کشاورزان منطقه را عامل اصلی پدید آمدن این فرو چاله‌ها می‌دانند و معتقدند کشاورزان برای آبیاری، چاه‌های عمیق غیرمجاز حفر کرده‌اند و در پی پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، فرو چاله‌ها ایجادشده است.

عده‌ای دیگر نیز مسئولان را مقصر شمرده و معتقدند استان همدان سرزمین کشاورزی نیست و تشویق بیجای مسئولین به کشاورزی بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های زیست‌محیطی پدیدار شدن فرو چاله‌ها در دشت‌های همدان و به‌ویژه کبودرآهنگ را موجب شده است.

عادل عربی در این خصوص در گفتگو با مهر گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده تا دیروز در استان همدان ۲۴ فروچاله پدید آمده بود که از این ۱۳ فروچاله مربوط به دشت کبودرآهنگ بوده و ۱۱ فروچاله دیگر در دشت رزن- قهاوند و روستا‌های این منطقه ایجادشده و بیشترین عمق فرو چاله نیز مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۶۰ متر بوده است.

وی افزود: روز گذشته یک فروچاله جدید در دشت کبودراهنگ ایجاد شد تا باردیگر بر لزوم جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی تاکید کند.

مدیرکل محیط زیست استان همدان دلیل این اتفاق را عدم مدیریت منابع آب و خاک عنوان کرد و گفت: این امر منجر به تخریب محیط زیست و زمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار