استاندار همدان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش بازرسی و مراقبت از بازار گفت: التهاب یک ماه گذشته فروکش کرده و اینک آرامش در بازار‌های این استان حاکم است.
کد خبر: ۶۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 18 August 2018
 استاندار همدان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش بازرسی و مراقبت از بازار گفت: التهاب یک ماه گذشته فروکش کرده و اینک آرامش در بازار‌های این استان حاکم است.
 
به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت در جلسه اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان همدان اظهار داشت: در ۲۵ قلم کالای اساسی نه تنها افزایش قیمت نداشته ایم بلکه کاهش از ۲ تا ۲۰ درصد را شاهد بودیم.
 
وی افزود: گشت‌های بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور شبانه روزی هرگونه گرانی و احتکار کالا را رصد می‌کنند.

نیکبخت تاکید کرد: کسبه و بازاریان همدان انسان‌های درستکار و مومنی هستند و کمترین مورد احتکار در این استان رخ داده است.

استاندار همدان با اشاره به توزیع اقلامی همچون گوشت، برنج و شکر با قیمت مصوب در فروشگاه‌های معتبر گفت: این اقلام با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در همه نقاط استان به طور عادلانه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: بازرسی از بازار همچنان ادامه دارد و از این پس اداره کل بازرسی استانداری بر روند مراقبت از بازار نظارت می‌کند.

***شناسایی ۱۰ محتکر در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این جلسه از شناسایی ۱۰ محتکر خبر داد و گفت: این افراد اقلامی نظیر لوازم خانگی، برنج، حبوبات، مواد شوینده، لوازم خودرو، شکر و روغن را احتکار کرده اند.
حمیدرضا متین به اعلام موجودی انبار‌ها تاکید کرد و افزود: چنانچه کسبه از ثبت انبار خود استنکاف کنند، محتکر محسوب شده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی هدف نهایی مسئولان را فراهم ساختن رضایت شهروندان و مصرف کنندگان دانست و گفت: تاکنون اصناف همکاری و تعامل خوبی با بازرسان داشته اند و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

در راستای کنترل و نظارت بازار و اصناف، روز‌های شنبه هر هفته کمیسیون تنظیم بازار به ریاست استاندار همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار