داشتن استرس و اضطراب باعث انواع بیماری‌های روحی می‌شود، بنابراین برای آرامش اعصاب و روان می‌توانید از مواد غذایی استفاده کنید که در آرام شدن اعصاب بسیار موثر هستند.
کد خبر: ۶۴۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 18 August 2018
داشتن استرس و اضطراب باعث انواع بیماری‌های روحی می‌شود، بنابراین برای آرامش اعصاب و روان می‌توانید از مواد غذایی استفاده کنید که در آرام شدن اعصاب بسیار موثر هستند.

آرامش اعصاب و روان یعنی داشتن روحیه‌ای شاد و جلوگیری از ابتلا به ۹۰ درصد بیماری‌های جسمی و روحی. تغذیه‌ای برای آرامش اعصاب یعنی شامل هرآنچه بدن نیاز دارد تا شاد و سرحال باشد. بعضی اوقات، زندگی کمی استرس زا می‌شود و همه ما می‌خواهیم برای رسیدن به آرامش اعصاب، کاری انجام دهیم؛ اگرچه که ورزش، همیشه بهترین راه برای کاهش استرس و تقویت اندورفین‌ها است، نویسنده کتاب "زندگیت را دوباره هماهنگ کن" ۱۰ غذای برتر برای آرامش اعصاب را در یک لیست قرار داده است که در ادامه این بخش از سلامت نمناک معرفی خواهیم کرد. 

عسل برای آرام شدن اعصاب:

ماده غذایی است که بسیاری از مردم آن را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که می‌توان آن را برای آرامش ذهن و بدن استفاده کرد. عسل، به عنوان ماده‌ای که حاوی مقدار زیادی از تریتوفان است شناخته شده است، که به کاهش اضطراب و آرامش اعصاب کمک می‌کند.

علاوه بر این، عسل سرشار از پتاسیم نیز است که دارای اثر تسکین دهندگی در مغز و هم چنین بدن می‌باشد. پتاسیم، به جلوگیری از تولید هورمون استرس در بدن و اسید‌ها برای آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند.


سوپ سبزیجات برای آرامش اعصاب:

سوپ نیز از جمله بهترین غذا‌هایی است که اعصاب شما را آرام می‌کند. سوپ خیلی موثر است، زیرا کمک می‌کند تا از اجزای خارجی و عفونت‌های بدنتان که یکی از دلایل اصلی است که افراد را ناراحت می‌کند، خلاص شوید.

شما باید سراغ سوپ‌هایی که حاوی سبزیجاتی مانند، گوجه فرنگی، فلفل سبز، هویج هستند، بروید و هم چنین می‌توانید سیر، اسفناج، آویشن و بسیاری از مواد دیگر که می‌توانید برای بهبود سلامت خود استفاده کنید را، به سوپ اضافه کنید.

شیر برای آرام شدن اعصاب:

اگر به یک آرامش بخش فوری نیاز دارید، یک لیوان شیر گرم آماده کنید. شیر گرم به عنوان ماده‌ای که حاوی تریتوفان است، شناخته شده است - ترکیبی که به تولید سروتونین (حدود ۴۳%) کمک می‌کند. سروتونین به عنوان ماده‌ای که موجب احساس لذت همراه با کمک به خواب می‌شود، شناخته شده است.

شما همیشه در طول روز می‌توانید از شیر سرد استفاده کنید، تا از کسالت جلوگیری کند، زیرا شیر سرد هنوز سرشار از کلسیم است و باعث آرامش نیز می‌شود.

کرفس برای آرامش اعصاب:

به لحاظ تاریخی، کرفس به عنوان پاد زهر برای استرس، همراه سبزیجاتی که بقراط به عنوان یک ماده نیرو بخش برای افرادی که از فشار عصبی رنج می‌برند، تجویز می‌کرد، مورد توجه قرار گرفته بود. امروزه، متخصصان تغذیه مصرف روزانه کرفس را به عنوان یک برنامه موثر برای پایین آوردن فشار خون بالا می‌شناسند. فشار خون پایین منجر به توانایی بهتر برای آرامش می‌شود.

 تاثیرات جو در آرامش اعصاب و روان

تا زمانی که بدون قند باشد، جو دو سر به دلایل متعددی به آرامش کمک می‌کند. ابتدا، این کربوهیدرات پیچیده جذب تریپتوفان را که منجر به تولید سروتونین می‌شود را افزایش می‌دهد - سروتونین، یک ماده شیمیایی مغزی است که به بدن کمک می‌کند تا آرامش یابد. علاوه بر این، جو غنی از ویتامین B۶ است - ویتامینی که به عنوان ضد استرس شناخته شده است و ملاتونین، یک هورمون است که از آرامش سالم و خواب حمایت می‌کند.
آرامش اعصاب با ماهی آب سرد:

ماهی‌های آب سرد مانند، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی سالمون، ساردین‌ها و شاه ماهی‌ها دارای اسید‌های چرب امگا ۳ زیادی هستند. امگا ۳ کمک می‌کند سطح serotonin افزایش یابد در حالی که تولید هورمون‌های مرتبط با اضطراب مثل کورتیزول و آدرنالین را سرکوب می‌کند. علاوه بر این، نشان داده شده است که امگا ۳ فشار خون بالا را پائین می‌آورد.

موز مناسب برای آرامش اعصاب:

این میوه، مملو از پتاسیم و منزیم است و به عنوان آرامش بخش طبیعی ماهیچه شناخته شده است. از آن جایی که ماهیچه‌های آرام شده بدن را تشویق می‌کنند تا آرام شوند، منابع پتاسیم و منیزیم (مانند موز) یک راه عاقلانه برای کاهش استرس‌های جسمی هستند.

موز حاوی تریپتوفان نیز است که باعث آزاد شدن سروتین در مغز می‌شود.

کمک شکلات تلخ به کاهش استرس:

شکلات تلخ به کاهش سطح استرس در مغز کمک می‌کند و بدین دلیل انجام می‌شود که حاوی سروتین، آندورفین و دوپامین است که هورمون‌هایی عالی برای کاهش سطح استرس در مغز هستند. مطمئن شوید که شکلات ۷۰%می خورید.

آجیل و دانه‌ها موثر در آرامش اعصاب:

آجیل سرشار از منیزیم، سلنیوم، روی، ویتامین E. و ویتامین B. است و زمانی که به مقدار زیاد دریافت می‌شود، به آرامش اعصاب کمک می‌کند. بادام زمینی و دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند، اما بادام زمینی دارای محتوای سدیم بالا نیز است به همین دلیل زمانی که به مقدار زیاد دریافت می‌شود، برای سلامت شما مناسب نیست.


تخم مرغ برای آرامش مغز:

همانند شیر، تخم مرغ منبع آمینو‌های سرشار از تریپتوفان است که آرامش بخش مغز است. حتما تخم مرغ را در رژیم غذاییتان در صبحانه یا به عنوان میان وعده استفاده می‌کنید.
 
منبع : نمناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار