رئیس بنیاد بوعلی سینا با اشاره به تلاش دیگر ملت‌ها برای مصادره بوعلی سینا گفت: شواهد فراوانی برای فارس زبان بودن ایشان وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 18 August 2018
رئیس بنیاد بوعلی سینا با اشاره به تلاش دیگر ملت‌ها برای مصادره بوعلی سینا گفت: شواهد فراوانی برای فارس زبان بودن ایشان وجود دارد.

 به گزارش تسنیم، آیت الله طه محمدی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یکم شهریور سالروزماه ولادت ابن سینا اظهار داشت: ابن سینا فردی است که امام (ره) درباره او گفتند در کل قلمرو زمین یک‌چنین شخصیتی بی نظیر است و‌همتا ندارد.

 وی با بیان اینکه شنیدن این سخن از شخصیتی مثل امام (ره) بسیار مهم است افزود: با توجه به شخصیت و جایگاه ابن سینا، همه ما وظیفه داریم این شخصیت ممتاز جهانی هم بهتر بشناسیم و هم بهتر به جهانیان بشناسانیم.

رئیس بنیاد بوعلی ابراز کرد: افرادی مانند بوعلی سینا سند و شناسنامه هویتی ما هستند به گونه‌ای که دنیای امروز، همدان را با نام بوعلی می‌شناسد هرچند متاسفانه در ایران آنچنان که باید عظمت این انسان را به دنیا معرفی نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش دیگر ملت‌ها برای مصادره بوعلی سینا عنوان کرد: شواهد فراوانی برای فارس زبان بودن ایشان وجود دارد که از این بین می‌توان به اشعار فارسی و نوشته‌های فارسی او اشاره کرد.

محمدی با تاکید براینکه لزوم معرفی افراد و چهره‌های دانشمند در جامعه و تجلیل از آن‌ها گفت: اینگونه افراد در روحیه فرد فرد انسان‌های جهان تاثیر مثبت دارند و مردم از عقل، علم، ادب، دیانت، صبر و آن‌ها الگو می‌گیرند.

وی عنوان کرد: اهالی رسانه می‌توانند با بررسی تالیفات بوعلی‌سینا ما را در جمع آوری آثار این شخصیت برجسته یاری کنند چرا که لحظه لحظه زندگی بوعلی برای جهانیان درس است.

رئیس بنیاد بوعلی با اعلام اینکه بوعلی سینا فردی بود که معلمی نداشت و خودش دست به تولید علم زد افزود: اگرچه در حمله افغان‌ها به ایران بسیاری از نوشته‌های بوعلی سینا در آتش سوزی سوخت، اما اصحاب رسانه می‌توانند ما را در جمع آوری و انتشار آثار باقی مانده از این دانشمند بزرگ یاری کنند.

 به گزارش تسنیم، ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا با حضور دکتر حسن بلخاری رییس انجمن مفاخر علمی کشور و نجف قلی حبیبی مصحح کتاب قانون، رونمایی از تصحیح اول کتاب قانون، برگزاری برنامه مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان و ... از جمله برنامه‌هایی است که در یکم شهریورماه امسال سالروز تولد بوعلی سینا و روز همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار