مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با احتکار در این استان، گفت: احتکار در استان همدان خیلی کم است.
کد خبر: ۶۴۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 15 August 2018
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با احتکار در این استان، گفت: احتکار در استان همدان خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، علیرضا حسن‌پور با بیان اینکه تا کنون چندین مورد مشکوک به احتکار شناسایی شده که در حال بررسی است، اظهار کرد: برخی از انبار‌ها قانونی بوده و برخی نیز ظن قوی بر تخلف وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات در این زمینه در استان همدان کمتر است، تصریح کرد: اصناف همدان متعهد به اصول شرعی بوده و به قانون نیز پایبند هستند، اما تعداد محدودی سودجو در این استان اقدام به تخلفاتی می‌کنند که با همکاری و گزارشات شهروندان روبرو می‌شوند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه اعلام موجودی انبار‌های استان به صورت هفتگی شده است، یادآور شد: در مرحله اول سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را شناسایی کرده و بعد از بررسی اولیه در صورتی‌که تخلف محرز شود به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

وی افزود: تا کنون در استان همدان پرونده ۲ انبار لوازم‌خانگی، یک پرونده انبار حبوبات، یک پرونده انبار روغن موتور و ۲ پرونده انبار برنج که ظن قوی بر تخلف دارند، شناسایی شده است که برخی از پرونده‌ها ۲ وجهی بوده و علاوه بر احتکار، تخلف قاچاق نیز دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر اینکه احتکار مشمول کالا‌هایی می‌شود که دولت ضرورت توزیع آن را اعلام کرده است، گفت: تا زمانی‌که دولت این ضرورت را اعلام نکرده باشد می‌توانند کالای خود را در انبار نگهدارند، اما هر کس با قصد گرانفروشی کالایی را انبار کند، مشمول احتکار است.

وی با اشاره به اینکه دولت ضرورت توزیع ۶۱ قلم کالا را اعلام کرده است، ادامه داد: در گذشته نیز انبارداری وجود داشته، اما زمانی‌که دولت اعلام می‌کند حتماً باید کالا عرضه شود، اگر عرضه نشود احتکار است و در حال حاضر دولت اعلام کرده تجار باید تمام کالا‌های خود را عرضه کنند و به همین علت موضوع احتکار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: استان همدان در بحث لوازم‌خانگی ضرورت توزیع را اعلام کرده است به طوریکه رسماً اعلام شده تمام انبار‌های لوازم‌خانگی باید اقدام به توزیع کالا‌های خود بکنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار