نماینده، ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از برخی افراد که در شرایط ویژه اقتصادی کشور دست به احتکار کالا می‌زنند، گفت: باید از این افراد سئوال کرد این ظلم بزرگ به افراد جامعه را چگونه انجام می‌دهند؟ این کسانی که ارزاق مردم را از بازار جمع می‌کنند بدانند کار آن‌ها از دزدی بدتر است.
کد خبر: ۶۴۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 11 August 2018

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با انتقاد از برخی افراد که در شرایط ویژه اقتصادی کشور دست به احتکار کالا می‌زنند، گفت: باید از این افراد سئوال کرد این ظلم بزرگ به افراد جامعه را چگونه انجام می‌دهند؟ این کسانی که ارزاق مردم را از بازار جمع می‌کنند بدانند کار آن‌ها از دزدی بدتر است.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی با اشاره به اینکه در احادیث آمده که محتکر و قاتل مردم بی‌گناه با‌هم محشور می‌شوند، افزود: بیگانه اگر توطئه کند طبیعی است، اما اینکه خودمان در حق هموطن خود این کار را انجام دهیم که جنس خریداری شده به قیمت دیروز را به قیمت جدید بفروشیم و پوست مردم را بکنیم قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: افراد محتکر بدانند این مردم، برادران و خواهران ایمانی و هموطن شما هستند، با احتکار کالا‌ها مجبورند مایحتاج خود را به چند برابر قیمت خریداری کنند که این درست نیست.
 
احتکار کالا‌های اساسی دزدی است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: احتکار کالا‌های اساسی و ارزاق مردم بسیار بدتر از دزدی و سرقت کالا است و محتکر در قیامت باید به تمامی افراد جامعه پاسخگو باشد

وی گفت: عامل بخشی از سونامی اقتصادی جامعه مردم هستند و طبق احادیث بیشتر عامل جهنمی شدن مردم دینار سرخ و درهم سفید یا همان اسکناس و دلار امروزی است.

امام جمعه همدان دلار را عامل جهنمی شدن افراد دانست و افزود: کمینگاه شیطان برای شکار فرزندان آدم، مال دنیا است بنابراین باید خیلی مراقب دسیسه‌های شیطان بود.

وی افزود: آن‌ها که دلار و سکه را گران کردند که وضعیتشان مشخص است، اما آن‌ها که کالا‌ها را احتکار کردند چگونه ظلم خود را توجیه می‌کنند؟

عملکرد دولت در عرصه اقتصاد را تایید نمی‌کنم

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه من عملکرد دولت در عرصه اقتصادی را تایید نمی‌کنم، اما هیچ‌گاه نمی‌توان از سهم خودمان در ایجاد مشکلات بگذریم، گفت: باید با همدلی و اقدام انقلابی در حوزه اقتصادی در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستاد و حل مشکلات مردم در راس امور مسئولان قرار گیرد.

آیت الله طه محمدی با بیان ضرورت پرهیز از اسراف بیان کرد: مهمانی‌های مجلل و شلوغ مورد تایید اسلام نیست بلکه مراسم‌های ساده، ازدواج آسان و مجالس ترحیم با کمترین هزینه تاکید شده است.
 
رسم و رسوم‌های غلط حذف شود

امام جمعه همدان افزود: رسم و رسوم‌های غلط از جمله حضور در منزل خانواده متوفی در روز تشییع جنازه باید حذف شود.

آیت الله محمدی توضیح داد: طبق روایات تا سه روز خوردن غذا در منزل متوفی مکروه است و این بدان معنا است که ما باید تا سه روز غذا به خانه متوفی ببریم تا آن‌ها به عزاداری بپردازند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار