سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با بیان اینکه از ۱۰ تیرماه تاکنون ۵۱۲ هزار و ۸۶۱ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۴۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 10 August 2018
سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با بیان اینکه از ۱۰ تیرماه تاکنون ۵۱۲ هزار و ۸۶۱ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم، علی رحمانی‌فر با اشاره به اینکه برداشت و خرید گندم در استان همدان از ۱۰ تیرماه آغازشده و امسال تولید ۶۵۱ هزار تن گندم توسط کشاورزان در استان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تاکنون ۵۱۲ هزار و ۸۶۱ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

رحمانی‌فر با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۶ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال است، عنوان کرد: از آغاز برداشت گندم تاکنون ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با تأکید بر اینکه ۶۳ مرکز در سطح استان گندم برداشت شده را خریداری می‌کنند، عنوان کرد: سیلوی شهیدان زارعی، سیلوی کوریجان، انبار نهاوند و سیلوی سامن ملایر سیلو‌های ملکی در استان همدان است.

رحمانی‌فر با اشاره به اینکه بیش‌ترین خرید گندم در شهرستان‌های رزن و کبودرآهنگ بوده است، ابراز کرد: برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، ولی روند کندتر می‌شود.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با تأکید بر اینکه گندم‌ها تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشودگی می‌شود، تصریح کرد: گندم‌های ۲ تا ۴ درصد سن زدگی به ازای هر درصد مبلغ ۲۵۰ ریال بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی از بها کسر می‌شود و گندم‌های بالای ۴ درصد نیز به هر درصد افزایش مبلغ ۳۵۰ ریال بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی از بها کسر می‌شود.

رحمانی‌فر گفت: کشاورزانی که گندم خود را به سیلو‌ها و انبار‌های ملکی دولتی تحویل دهند بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی تا سقف ۱۵۰ تومان بر اساس مبدأ بارگیری به عنوان کرایه حمل به بهای گندم اضافه و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم ۱۳ هزار ریال با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید است، ابراز کرد: کشاورزان قبل بارگیری محصولات و ارسال به سیلو‌ها و انبار‌ها باید به مرکز خدمات کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات خود و میزان گندم تحویلی در سامانه اقدام کنند.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) بیان کرد: در صورت عدم ثبت در سامانه و یا مغایرت بین میزان گندم ثبت و محموله بارگیری شده این شرکت نمی‌تواند گندم را تحویل دهد.

رحمانی‌فر با بیان اینکه در سال زراعی ۹۵-۹۶ مقدار ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بود، افزود: از این مقدار ۷۳ هزار هکتار گندم آبی و ۳۲۶ هزار هکتار دیم بود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شد در سال ۹۶ بیش از ۵۳۳ هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، ابراز کرد: در سال گذشته ۶۰ مرکز خرید از کشاورزان گندم را به صورت تضمینی خریداری می‌کردند.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) عنوان کرد: در سال گذشته بانک کشاورزی بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار