مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: نرخ بیکاری در سه ماه نخست امسال به ۸.۲ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 08 August 2018
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: نرخ بیکاری در سه ماه نخست امسال به ۸.۲ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درصد کاهش داشته است.
 
به گزارش ایرنا احمد توصیفیان  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به روند بهبود وضعیت اشتغال در استان پرداخت و افزود: طبق گزارش مرکز آمار ایران همدان پس از سمنان و اردبیل سومین استان با کمترین نرخ بیکاری است.

توصیفیان اظهار داشت: سال گذشته ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر جمعیت شاغل داشتیم که امسال ۳۳ هزار و ۶۶۷ نفر به این تعداد افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات روستایی برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته تنها مناطق روستایی و عشایر از تسهیلات بهرمند می‌شدند، اما هم اکنون طبق قانون جدید شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی صنعتی هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

توصیفیان گفت: استان همدان در جذب تسهیلات و اشتغال روستایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار روستایی برای یک هزار و ۵۳۲ طرح معرفی شده است.

وی اظهار داشت: ۶۷۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی شامل طرح‌های بزرگ در نظر گرفته شده است که و در حال انعقاد قرارداد هستند.

توصیفیان به تسهیلات اشتغال فراگیر هم اشاره کرد و ادامه داد: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سهم تخصیصی استان است.

گفتنی است ۳۳۳ طرح اشتغال فراگیر توسط بانک در سامانه کار پذیرفته شده است که از این تعداد ۱۰۷ طرح عقد قرار داد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار