فرماندار همدان با بیان اینکه روش من در ورود به همدان مبتنی بر حفظ آرامش در جامعه با رعایت احترام به همه جریانات سیاسی بود، گفت: معتقد بودم نباید زیاد به حاشیه‌ها ورود داشت که کار اصلی مسؤولان ارشد استان حل و فصل این حاشیه‌ها باشد.
کد خبر: ۶۴۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 08 August 2018
فرماندار همدان با بیان اینکه روش من در ورود به همدان مبتنی بر حفظ آرامش در جامعه با رعایت احترام به همه جریانات سیاسی بود، گفت: معتقد بودم نباید زیاد به حاشیه‌ها ورود داشت که کار اصلی مسؤولان ارشد استان حل و فصل این حاشیه‌ها باشد.

به گزارش  فارس، علی تعالی فرماندار همدان و علیرضا بابایی مدیر روابط عمومی فرمانداری همدان و در آستانه روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کردند و به سوالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ دادند.

شناخت من از همدان منجر به اتفاقات خوب و مثبت شد

علی تعالی در ابتدا در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند شما شناخت زیادی از همدان ندارید، اظهار کرد: هر کسی ممکن است قضاوتی از یک مدیر داشته باشد، اما ممکن است یکی به فرایند کار و یکی به نتیجه توجه داشته باشد، که نتیجه نشان دهنده کارکرد فرایندهاست.

وی ادامه داد: اگر کسی بدون شناخت از یک منطقه، جریانات سیاسی، مباحث اجتماعی و تحولات یک شهر روی کار آید، تصمیم اشتباه خواهد بود.

فرماندار همدان با بیان اینکه بنده از همان روز‌های اول کار نقاط ضعف و قوت شهر را رصد کردم، بیان کرد: طبق رصدی که در مقایسه همدان با سایر شهر‌ها صورت گرفت، همدان از امن‌ترین شهرهاست و این مهم اتفاقی به دست نیامده و نشان از اشراف عملکردی و اطلاعاتی دارد.

وی یادآور شد: همدان که یک شهر سیاسی بوده و برخی از جرقه‌های سیاسی نیز از این منطقه زده شده و همه کشور را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین نمی‌توان در این شهر سیاسی بدون شناخت امنیت خوبی را رقم زد و بدون تنش سیاسی کار را پیش برد.

وی با بیان اینکه روش من در ورود به همدان مبتنی بر حفظ آرامش در جامعه با رعایت احترام به همه جریانات سیاسی بود، ادامه داد: معتقد بودم نباید زیاد به حاشیه‌ها ورود داشت که کار اصلی مسؤولان ارشد استان حل و فصل این حاشیه‌ها باشد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه حاشیه‌ها باعث می‌شود یک استان از توسعه باز بماند، بیان کرد: افرادی که می‌گویند بنده شناختی نسبت به شهرستان ندارم، نتیجه کار نشان از این اشتباه بودن این نگاه دارد، زیرا نتیجه رفتار من در شهرستان باعث آرامش سیاسی شده است.

وی تصریح کرد: دیدگاه‌های افراطی برای جامعه امروز ما دردسرساز خواهد بود؛ باید متعادل رفتار کنیم و همه جناح‌هایی که داخل نظام هستند را در حلقه خودی بدانیم، ضمن اینکه ممکن است منتقد باشیم.

هجوم مردم به برخی کالا‌ها منجر به تورم شد

تعالی در خصوص وضعیت کنونی گرانی و تورم در جامعه نیز گفت: یکی از علل گرانی‌ها به فرهنگ عامه مردم برمی‌گردد، این درست نیست که برخی اصناف و مردم با ایجاد فشار روانی، کالا‌های اساسی و مایحتاج را ذخیره کرده و موجب کمبود یا گرانی آن شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ جامعه نسبت به این مسئله اقتصادی تغییر کند، گفت: در بسیاری از کشور‌ها نیز هنگام گرانی یک کالا، از هجوم به سمت آن خودداری کرده و سعی در ایجاد تعادل روانی دارند در صورتی که در برخی مواقع در کشور ما چنین نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز هنگامی که کالایی کم بود، مردم کمتر خرید می‌کردند، بیان کرد: در دهه ۴۰ انقلاب این فرهنگ در جامعه ما کمرنگ شده و با ایجاد فضای روانی موجب ذخیره کالا در انبار شده و یا از یک کالا به مقدار زیادی خریداری می‌کنند.

وی فضای فعلی اقتصادی جامعه را نیازمند کمک مردم دانست و گفت: اکنون در بسیاری از اقلام کالایی مشکلی نداریم و باید مردم دست در دست هم بدهند تا این مشکلات رفع شود، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند.

تعالی با تأکید بر اینکه جرائم نیز دیگر برای اصناف گرانفروش بازدارنده نیست، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و تعزیرات، اصناف، سازمان صنعت و معدن ورود کرده و نظارت می‌کنند.

کاهش ۸۰ درصدی جولان اراذل و اوباش در همدان

فرماندار شهرستان همدان در ادامه در پاسخ به این سوال که طی چهار سال خدمت در همدان چه کار‌های شاخص راضی‌کننده‌ای داشتید، اظهار کرد: زمانی که به شهرستان همدان آمدم، در حوزه امنیتی برخی از جرائم همچون سرقت و جولان اراذل و اوباش آمار بالایی داشت که اکنون طبق آمار نیروی انتظامی وضعیت بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون در جولان اراذل و اوباش کاهش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی که بنده به همدان آمدم دغدغه اول جلسات شورای تأمین در خصوص اراذل و اوباش بود که اکنون این مشکل کمتر شده است.

تعالی با بیان اینکه در آسیب‌های اجتماعی نیز پراکندگی معتادان را در سطح شهر داشتیم، گفت: این معتادان که در زمین‌هایی مخروبه بودند که این زمین‌ها در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری شهرداری پاکسازی و بلوک‌بندی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۲۲ منطقه تجمع معتادان پاکسازی شد، گفت: افزایش ظرفیت کمیسیون ماده ۱۴ باعث شد بسیاری از معتادان را از پارک‌ها جمع کنیم که هدایت معتادان به تپه پیسا نیز جزو سیاست‌های ما بود تا این افراد از فضا‌های شهری دور شوند، چون سیمای شهر را زشت می‌کردند.

فرماندار همدان یادآور شد: در حوزه سیاسی نیز چهره‌های سیاسی مختلفی از تمام طیف‌های سیاسی مجوز سخنرانی گرفتند که شاهد کمترین تنش باشیم.

عامل اصلی خودکشی مسائل اقتصادی و معیشتی است

وی در بخش دیگری از سخنانش به پدیده خودکشی و افزایش آن اشاره کرد و گفت: خودکشی پدیده‌ای اجتماعی است که علل مختلفی از جمله اقتصاد و مباحث معیشتی نقش اصلی را دارد، زیرا با التهاب اقتصادی و مباحث روانی در خانواده‌ها چنین پدیده‌هایی رخ می‌دهد.

تعالی طلاق و نبودن وضع اقتصادی مناسب را از دیگر عوامل خودکشی دانست و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در این زمینه وارد شده و کار تحقیقاتی انجام دهند.

خدمات‌رسانی به روستا‌ها و اتصال همدان به شبکه ریلی کشور اتفاق خوشایندم در همدان بود

وی در خصوص اتفاق خوشایندی که طی خدمتش در همدان داشت، نیز گفت: در سال‌های ابتدایی حضورم در همدان، به یک روستایی از بخش مرکزی رفتم که آب و گاز نداشت در حالی که تصورم بر این بود همدان که شهر برخوردار و نزدیک به مرکز است، نباید با چنین مشکلاتی مواجه باشد.

فرماندار همدان بیان کرد: زندگی اهالی این روستا که ۸۵ خانوار در آن زندگی می‌کنند، تنها با یک باریکه آب می‌گذشت که چندان خوشایند نیست و مردم در مضیقه بودند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مجوز حفر چاه برای انتقال آب انجام شد و مجوز گازکشی به این منطقه نیز داده شد که این اتفاق مرا بسیار خرسند کرد، زیرا همین کار‌های کوچک برای روستا‌ها امید‌های بزرگی را در بین اهالی می‌آفریند.

تعالی با تأکید بر اینکه در جلسات نیز سعی بر این بود که توزیع اعتبارات به مناطق روستایی بیشتر مد نظر قرار گیرد، افزود: جهت‌گیری چهار سال و نیم خودم بیشتر در این حوزه بود.

وی خوشحالی دیگرش را اتصال همدان به شبکه ریلی کشور دانست و گفت: با وجود گذشت سال‌های سال و نبود اعتبارات و مشکل ریل، سرانجام قطار به همدان رسید که در ادامه با با برقی شدن آن تحول بزرگی برای این استان رخ خواهد داد.

صداقت خبری فارس محرز است

وی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری فارس در پوشش اخبار فرمانداری همدان اظهار کرد: صداقت خبری خبرگزاری فارس محرز است، در طی این سال‌ها انتظاری که از این رسانه در رعایت امانت داشتیم، کاملاً محقق شد و مطالب خبری بنده نیز کم شد و نه اضافه که از این بابت از این مجموعه تشکر می‌کنم. 

در پایان فرماندار همدان از مدیر خبرگزاری فارس در همدان تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار